Για να καταλάβετε τη διαφορά μεταξύ του συμβατικού και του polar routing δείτε το flight plot της OAL5272 μέσω συμβατικού routing (5653nm, 12h26m) εδώ και μέσω polar routing (4963nm, 10h31m) εδώ. Καθώς ο χάρτης της δέυτερης πτήσης δεν γίνεται εύκολα κατανοητός δείτε την παρακάτω προβολή της πτήσης
Σημερινή μας πτήση λοιπόν η OAL5272 με ώρα αναχώρησης 0800Ζ, αεροσκάφος το MD11ER SX-CMC, και εκτιμόμενη διάρκεια 10 ώρες και 23 λεπτά. Παραλάβαμε το σχέδιο πτήσης από την επιμελητεία της Ολυμπιακής μαζί με το weather report και τα Significant Wx charts και κατευθυνθήκαμε στο αεροσκάφος που μας περίμενε στο gate N8

Το αεροσκάφος ανεφοδιαζόταν με καύσιμα

ενώ φορτώνονταν οι αποσκευές

και το catering γεμιζε τα galleys

Μπαίνοντας στο cockpit

παραλάβαμε το loadsheet ενώ ήταν έτοιμο και το takeoff performace για τη σημερινή μας αναχώρηση Το dial-a-flap ρυθμίστηκε στις 24 μοίρες

και εισάγαμε τις παραμέτρους για την αναχώρηση

και απογείωση

Αφού επιβιβάστηκαν οι επιβάτες και ολοκληρώθηκαν οι τελευταίοι έλεγχοι ήμασταν έτοιμοι για pushback. Η ώρα ήταν 0748Ζ

Σε λίγο ο marshaler μας ελευθέρωνε

και ξεκινούσαμε τροχοδρόμηση για το διάδρομο 33



Line up


και αφήναμε το Anchorage πίσω μας



Περνώντας το 73Ν το ND γύρισε σε TRU heading καθώς βρισκόμασταν πλέον στο polar region. Βορειότερα από αυτή τη θέση δεν υπάρχουν ραδιοβοηθήματα και το FMS υπολογίζει τη θέση μας χρησιμοποιόντας τα 3 IRU

Συνεχίσαμε την πορεία μας βόρεια. Πλησιάζοντας το 85Ν το FMS δυσκολευόταν να υπολογίσει με ακρίβεια την πορεία μας


Κανονικά βορειότερα από το 85Ν το FMS μπαίνει σε calculated FMS true trackmode και το μήνυμα FMS TRACK εμφανίζεται στο ND. Αυτό μάλλον δεν εξομοιώνεται στο PMDG MD11. Παρά μερικά "S-turn" που συνέβαιναν περιοδικά από αυτό το σημείο και έπειτα και τα περίεργα plot στο ND το αεροσκάφος δεν είχε πρόβλημα να ακολουθήσει την πορεία και σε κανένα σημείο της πτήσης δεν χρειάστηκε να απενεργοποιήσουμε το NAV mode.




Φτάνοντας στο βορειότερο σημείο της διαδρομής μας λίγο πανω από το 87Ν. Ο Βόρειος Πόλος (9000Ν 165nm αριστερά μας)





Τα κοντινότερα αεροδρόμια από αυτό το σημείο


Πλησιάζοντας το 8515Ν

Νοτιότερα από αυτό το σημείο τα περιοδικά "S-turn" σταμάτησαν και το αεροσκάφος ακολούθησε την πορεία του κανονικά.

Πλησιάζοντας τη Νορβηγία



και συνεχίζοντας νοτιότερα



Κάτι περισσότερο από 10 ώρες αργότερα προσεγγίζαμε το αεροδρόμο της Αθήνας

Προσγειωθήκαμε και τροχοδρομήσαμε

για το gate A07
