Υπολογισμος Cruising Altitude
-
- Full Member
- Posts: 145
- Joined: Sat Aug 21, 2010 7:42 am
- Name: Mihalis Velegrakis
- Callsign: OAL809
Υπολογισμος Cruising Altitude
Kαλησπερα εδω και καιρο ειχα την απορια για το πως υπολογιζουμε το cruising alititude μας συμφωνα με τον τυπο αεροσκαφους τα καυσιμα κτλ.Υπαρχουν διαφορα προγραμματα και του FS το flight plan υπολιγζει σε ποιο υψος θα πεταξουμε.Γνωριζω βεβαια και τα restrictions πχ με κατευθυνση βορρα κτλ το επιπεδο πτησης πρεπει να ναι ζυγο κτλ.Πως απο μονοι μας οπως και οι αληθινοι πιλοτοι, μπορουμε να ορισουμε το υψος στην πτηση μας που θα πεταξουμε ??
Mihalis Velegrakis/OAL809
-
- Administrator
- Posts: 1276
- Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
- Name: Mike Ionas
- Callsign: OAL109
Re: Υπολογισμος Cruising Altitude
Έχουμε και λέμε..
Ανάλογα με το Gross Weight που έχει ένα αεροσκάφος και την ταχύτητα με την οποία θα πετάξει υπάρχουν performance tables που καθορίζουν το optimal FL. Στα περισσότερα addon που χρησιμοποιούμε υπολογίζεται αυτόματα από τα FMC/MCDU, με εξαίρεση το Α346 της Wilco όπου ο υπολογισμός είναι λάθος και πρέπει να ανατρέξεις στις σχετικές γραφικές παραστάσεις. Επίσης για μικρές πτήσεις υπάρχουν ξεχωριστά performance graphs που καθορίζουν το optimal FL ανάλογα με το GW και την απόσταση που θα διανύσουμε.
Γενικά ό απλουστευμένος κανόνας που ισχύει πέραν των παραπάνω είναι πως πετάμε σε ζυγό FL δυτικά και μονό ανατολικά. Εξαίρεση η Ιταλία και η Ισπανία όπου ισχύει το ζυγό FL για βόρεια και μονό για νότια.
Στην πραγματικότητα υπάρχουν πολλοί περισσότεροι περιορισμοί ανάλογα με την χώρα, τον αεροδιάδρομο και άλλες παραμέτρους που αναφέρονται στα AIP των εκάστοτε χωρών και τους enroute χάρτες.
Το θέμα χρήζει μεγάλης συζήτησης και μάλλον θα χρειαστεί να οργανώσουμε ένα σχετικό training στο μέλλον.
Μ.
Ανάλογα με το Gross Weight που έχει ένα αεροσκάφος και την ταχύτητα με την οποία θα πετάξει υπάρχουν performance tables που καθορίζουν το optimal FL. Στα περισσότερα addon που χρησιμοποιούμε υπολογίζεται αυτόματα από τα FMC/MCDU, με εξαίρεση το Α346 της Wilco όπου ο υπολογισμός είναι λάθος και πρέπει να ανατρέξεις στις σχετικές γραφικές παραστάσεις. Επίσης για μικρές πτήσεις υπάρχουν ξεχωριστά performance graphs που καθορίζουν το optimal FL ανάλογα με το GW και την απόσταση που θα διανύσουμε.
Γενικά ό απλουστευμένος κανόνας που ισχύει πέραν των παραπάνω είναι πως πετάμε σε ζυγό FL δυτικά και μονό ανατολικά. Εξαίρεση η Ιταλία και η Ισπανία όπου ισχύει το ζυγό FL για βόρεια και μονό για νότια.
Στην πραγματικότητα υπάρχουν πολλοί περισσότεροι περιορισμοί ανάλογα με την χώρα, τον αεροδιάδρομο και άλλες παραμέτρους που αναφέρονται στα AIP των εκάστοτε χωρών και τους enroute χάρτες.
Το θέμα χρήζει μεγάλης συζήτησης και μάλλον θα χρειαστεί να οργανώσουμε ένα σχετικό training στο μέλλον.
Μ.
-
- Full Member
- Posts: 145
- Joined: Sat Aug 21, 2010 7:42 am
- Name: Mihalis Velegrakis
- Callsign: OAL809
Re: Υπολογισμος Cruising Altitude
Eυχαριστω για την βοηθεια!! Οντως ενα καλο tutorial η ενα καλο training αν ειναι εφικτο να γινει!!
Mihalis Velegrakis/OAL809