Aircraft Briefing - PMDG B737-700 BBJ
- OAL269 Kyprianos Biris
- Global Moderator
- Posts: 331
- Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
- Name: Kyprianos Biris
- Callsign: OAL269
Aircraft Briefing - PMDG B737-700 BBJ
The Boeing 737-700 BBJ is the limited Corporate/Private version of the popular 737 NG series built for specific customer orders by Boeing.
It has different cabin configuration to suite custom needs. The performance is far greater from an airline version of the 737-700 since it carries much less passengers hence enabling greater range and better take off & landing performance. OAV Executive uses the PMDG 737-700 NGX with OAV BBJ livery which needs the basic 800/900 pack installed (600/700 is add on to base 800/900 product).
This aircraft needs no custom briefing on performance since most Flightsimmers are already accustomed to the excellent quality of the PMDG 737 series.
Performance
OAV 737 BBJ usual loading should be
5~20 Passengers
500~1000Kg payload
With such loading aircraft will always fly FL400 or FL410 and take off (to clear 50ft.) at 1.200~1.300m runway length.
Details will be added later on examples of improved performance of BBJ model on a usual corporate operation scenario but here are some sample video's from BBJ's operating at 5,906ft. elevation / 1800m. runway length Samedan LSZS which is off course one of OAV Executive key destinations (also from LGAV).
Take Off:
Landing:
Taxi:
OAV Livery
SX-BJC (pictured above) livery for PMDG 737-700 available in DISPATCH by Vasilis Gkartzonikas
It has different cabin configuration to suite custom needs. The performance is far greater from an airline version of the 737-700 since it carries much less passengers hence enabling greater range and better take off & landing performance. OAV Executive uses the PMDG 737-700 NGX with OAV BBJ livery which needs the basic 800/900 pack installed (600/700 is add on to base 800/900 product).
This aircraft needs no custom briefing on performance since most Flightsimmers are already accustomed to the excellent quality of the PMDG 737 series.
Performance
OAV 737 BBJ usual loading should be
5~20 Passengers
500~1000Kg payload
With such loading aircraft will always fly FL400 or FL410 and take off (to clear 50ft.) at 1.200~1.300m runway length.
Details will be added later on examples of improved performance of BBJ model on a usual corporate operation scenario but here are some sample video's from BBJ's operating at 5,906ft. elevation / 1800m. runway length Samedan LSZS which is off course one of OAV Executive key destinations (also from LGAV).
Take Off:
Landing:
Taxi:
OAV Livery
SX-BJC (pictured above) livery for PMDG 737-700 available in DISPATCH by Vasilis Gkartzonikas
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
-
- Newbie
- Posts: 40
- Joined: Mon Apr 27, 2015 10:08 pm
- Name: Nick Gerontoukos
- Callsign: OAL137
Re: Aircraft Briefing - B737-700 BBJ
Χαιρετω.
Μιας και η PMDG δεν υποστηριζει BBJ και εννοω απο αποψης performance θα πρεπει να χρησιμοποιηθουν τα βαρη του κανονικου 737-700
EMPTY WEIGHT 37648(700)
MAX FUEL 20891(700)
MAX LANDING 58060(700)
MAX ZERO 54600(700)
MAX TOW 69626(700)
MAX PAYLOAD 17010(700)
Χοντρικα το BBJ ειναι ενα 737-700 με μεγαλυτερο wing span και με το σκελος προσγειωσης ενος 737-800. Επισης εχει περισσοτερες δεξαμενες για μεγαλυτερο range με 8 επιβατες εχει range 6200 nm και με 25 5980 nm.
Τα βαρη του ειναι 42895 το empty weight 77560 ΜΤΟW αυτα βρηκα με μια προχειρη ματια και οπως βλεπετε ειναι αρκετα διαφορετικα απο το αλλο.
Απλα με μια συζητηση που ειχα με τον Κυπριανο με τα κανονικα βαρη του PMDG737-700 και ενα payload που θα απαρτιζεται απο : εως 20 επιβατες και 500+500 luggage απο κατω ειμαστε μια χαρα νομιζω !
Προς διευκολυνση οσων θελουν οι 5 επιβατες με 250+250 αποσκευες βγαζουν ενα ZFW 38500
και οι 20 επιβατες με 500+500 αποσκευες βγαζουν ενα ZFW 40200 ετσι για να εχουμε μια προχειρη ματια.
Τα υπολοιπα ενδιαμεσα μπορειτε να τα βγαλετε μονοι σας με οτι συνδυασμο θελετε πανευκολα απο το FMC του αεροσκαφους.
Καλη αρχη !
Μιας και η PMDG δεν υποστηριζει BBJ και εννοω απο αποψης performance θα πρεπει να χρησιμοποιηθουν τα βαρη του κανονικου 737-700
EMPTY WEIGHT 37648(700)
MAX FUEL 20891(700)
MAX LANDING 58060(700)
MAX ZERO 54600(700)
MAX TOW 69626(700)
MAX PAYLOAD 17010(700)
Χοντρικα το BBJ ειναι ενα 737-700 με μεγαλυτερο wing span και με το σκελος προσγειωσης ενος 737-800. Επισης εχει περισσοτερες δεξαμενες για μεγαλυτερο range με 8 επιβατες εχει range 6200 nm και με 25 5980 nm.
Τα βαρη του ειναι 42895 το empty weight 77560 ΜΤΟW αυτα βρηκα με μια προχειρη ματια και οπως βλεπετε ειναι αρκετα διαφορετικα απο το αλλο.
Απλα με μια συζητηση που ειχα με τον Κυπριανο με τα κανονικα βαρη του PMDG737-700 και ενα payload που θα απαρτιζεται απο : εως 20 επιβατες και 500+500 luggage απο κατω ειμαστε μια χαρα νομιζω !
Προς διευκολυνση οσων θελουν οι 5 επιβατες με 250+250 αποσκευες βγαζουν ενα ZFW 38500
και οι 20 επιβατες με 500+500 αποσκευες βγαζουν ενα ZFW 40200 ετσι για να εχουμε μια προχειρη ματια.
Τα υπολοιπα ενδιαμεσα μπορειτε να τα βγαλετε μονοι σας με οτι συνδυασμο θελετε πανευκολα απο το FMC του αεροσκαφους.
Καλη αρχη !
Last edited by OAL137 Nick Gerontoukos on Mon May 18, 2015 6:36 pm, edited 1 time in total.
- OAL269 Kyprianos Biris
- Global Moderator
- Posts: 331
- Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
- Name: Kyprianos Biris
- Callsign: OAL269
Re: Aircraft Briefing - B737-700 BBJ
Kαλωσορίζουμε τον πρώτο χειριστή της Olympic Air Executive !
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
-
- Jr. Member
- Posts: 69
- Joined: Sat Mar 01, 2014 12:56 am
- Name: George Stergioulas
- Callsign: OAL037
Re: Aircraft Briefing - B737-700 BBJ
Αν υπάρχει κανένας εθελοντής να βάψει το 737BBJ της iFly για FS9 στα χρώματα της OAL, είμαι κι εγώ μέσα. Έχω το add-on, δεν έχω livery!
- OAL853 Nick Papandreou
- Administrator
- Posts: 700
- Joined: Thu Oct 18, 2012 2:47 am
- Name: Nick Papandreou
- Callsign: OAL853
Re: Aircraft Briefing - B737-700 BBJ
Άντε μωρέ με το boeing, πετάξτε κανένα καθαρόαιμο bussiness jet! To Citation X βγαίνει και για fs9!
-
- Global Moderator
- Posts: 84
- Joined: Mon Aug 23, 2010 3:16 pm
- Name: Vasilis Gkartzonikas
- Callsign: OAL893
Re: Aircraft Briefing - PMDG B737-700 BBJ
Θα το βάψω George αλλά θα αργήσει λίγο.
-
- Jr. Member
- Posts: 69
- Joined: Sat Mar 01, 2014 12:56 am
- Name: George Stergioulas
- Callsign: OAL037
Re: Aircraft Briefing - PMDG B737-700 BBJ
Ευχαριστώ Βασίλη, πάρε το χρόνο σου, είμαι σίγουρος ότι θα ναι αριστούργημα όταν ασχοληθείς!
-
- Administrator
- Posts: 1276
- Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
- Name: Mike Ionas
- Callsign: OAL109
Re: Aircraft Briefing - B737-700 BBJ
done812269 wrote:Χαιρετω.
Μιας και η PMDG δεν υποστηριζει BBJ και εννοω απο αποψης performance θα πρεπει να χρησιμοποιηθουν τα βαρη του κανονικου 737-700
EMPTY WEIGHT 37648(700)
MAX FUEL 20891(700)
MAX LANDING 58060(700)
MAX ZERO 54600(700)
MAX TOW 69626(700)
MAX PAYLOAD 17010(700)
-
- Newbie
- Posts: 40
- Joined: Mon Apr 27, 2015 10:08 pm
- Name: Nick Gerontoukos
- Callsign: OAL137
Re: Aircraft Briefing - PMDG B737-700 BBJ
Ενα πραγμα που δεν ειχα αντιληφθει μεχρι τωρα ειναι οτι η επιμελητεια σου βγαζει random επιβατες και φορτιο. Προφανως λογω του οτι ειμαι καινουργιος εδω στα συστηματα της εταιριας. Ασχετα με το προβλημα που μου παρουσιαστηκε μου ειχε στο LGAV-EIDL 22 επιβατες και 819 cargo και τωρα στην επιστροφη οταν και εφοσον την κλεισω εχει 34 χωρις φορτιο. Απο οτι ειδα μεσα στην επιμελητεια το αεροπλανο ειναι configured μεχρι 63 επιβατες. Ειναι παρα πολυ ενδιαφερουσα λεπτομερεια αυτη ! Συγνωμη απο τους παλαιοτερους αλλα ανακαλυπτω πραματα σιγα σιγα
- OAL269 Kyprianos Biris
- Global Moderator
- Posts: 331
- Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
- Name: Kyprianos Biris
- Callsign: OAL269
Re: Aircraft Briefing - PMDG B737-700 BBJ
Δες στην στο κλείσιμο όταν στείλει το ACARS το report γιατί νομίζω στο κλείσιμο βάζει τους επιβάτες που όντως είχες μεσα.
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
-
- Newbie
- Posts: 40
- Joined: Mon Apr 27, 2015 10:08 pm
- Name: Nick Gerontoukos
- Callsign: OAL137
Re: Aircraft Briefing - PMDG B737-700 BBJ
Οχι τους βαζει απο την αρχη. Αν πας να κλεισεις πτηση πανω πανω σου βαζει επιβατες και φορτιο μπες να κανεις μια κρατηση χωρις να την ολοκληρωσεις και θα το δεις !
- OAL269 Kyprianos Biris
- Global Moderator
- Posts: 331
- Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
- Name: Kyprianos Biris
- Callsign: OAL269
Re: Aircraft Briefing - PMDG B737-700 BBJ
Ναι αυτό ισχύει αλλά όταν καταθέσει το ACARS στο κλείσιμο πτήσης τα δεδομένα δεν σου βάζει αυτά που είχες φορτώσει από το FS (FMS για τα PMDG) ;
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
-
- Newbie
- Posts: 40
- Joined: Mon Apr 27, 2015 10:08 pm
- Name: Nick Gerontoukos
- Callsign: OAL137
Aircraft Briefing - PMDG B737-700 BBJ
Λογικα οχι γιατι εγω εχτες ειχα 20 επιβατες και 1000 cargo και μετα στο report ειδα 22 και 840 πραγμα που βγαζει στο συμπερασμα οτι υπηρχε payload απο την αρχη και κακως που δεν το προσεξα!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- OAL269 Kyprianos Biris
- Global Moderator
- Posts: 331
- Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
- Name: Kyprianos Biris
- Callsign: OAL269
Re: Aircraft Briefing - B737-700 BBJ
Θα είναι έτοιμο αρχές-μέσα Αυγούστου.863885 wrote:Αν υπάρχει κανένας εθελοντής να βάψει το 737BBJ της iFly για FS9 στα χρώματα της OAL, είμαι κι εγώ μέσα. Έχω το add-on, δεν έχω livery!
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
- OAL269 Kyprianos Biris
- Global Moderator
- Posts: 331
- Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
- Name: Kyprianos Biris
- Callsign: OAL269
(real) B737-700 BBJ Max9
http://www.flyingmag.com/aircraft/jets/ ... -bbj-max-9
There's a new airplane near the top of the heap of uber-luxury jets after Boeing Business Jets announced the sale of the first BBJ Max 9 at the Paris Air Show to an undisclosed European customer.
The Boeing 737-based BBJ Max 9 sale marks the fifth BBJ Max order after Boeing previously booked four orders for the BBJ Max 8 model. The jet is due for delivery for its VIP completion and paint in 2020.
Boeing Business Jets was formed in 1996 as a joint venture with GA to offer VIP versions of the Boeing 737. The BBJ Max 9, with scimitar winglets and more powerful and efficient engines, will replace the BB3.
There's a new airplane near the top of the heap of uber-luxury jets after Boeing Business Jets announced the sale of the first BBJ Max 9 at the Paris Air Show to an undisclosed European customer.
The Boeing 737-based BBJ Max 9 sale marks the fifth BBJ Max order after Boeing previously booked four orders for the BBJ Max 8 model. The jet is due for delivery for its VIP completion and paint in 2020.
Boeing Business Jets was formed in 1996 as a joint venture with GA to offer VIP versions of the Boeing 737. The BBJ Max 9, with scimitar winglets and more powerful and efficient engines, will replace the BB3.
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070