8/2015 UPDATE: Το αεροσκάφος έχει ανανεωθεί σε νεότερη έκδοση που διορθώνει πολλά από τα προβλήματα που αναφέρονται εδώ. Περισσότερα στοιχεία, πιο κάτω στη συζήτηση.
Ξανασυνάντησα μια, ή μάλλον
την, παλιά μου αγάπη, το
Boeing 727 της Ολυμπιακής.
Η
CaptainSim είναι μονόδρομος λόγω FSX
Δυστυχώς το Dreamfleet 727 που πέταγα στο FS2004 ήταν πολύ καλύτερο του CS για FSX.
Ανέβαλα καιρό τώρα τη αγορά από CS (40 Euro με το -200 expansion) αλλά προ ημερών το έκανα.
Είναι στην έκδοση 2.4 που βρίσκεται στη παρούσα φάση και από το forum τους δεν διαβλέπω update στο μέλλον.
To πτητικό μοντέλο, απαράδεκτο.
Με διάφορα tweaks
στο το forum τους από πελάτες πετάει πια ...
σχετικά καλά.
Θέλει δουλειά με τα tweaks γιατί όλα γίνονται manually στο χέρι με αλλαγές αρχείων .CFG, αντιγραφές, επικολλήσεις, μεταφορές .GAU κλπ. Εμένα μου πήρε ένα απόγευμα να το ρυθμίσω μετά από αρκετό διάβασμα στο forum τους.
Επίσης έχουν βγάλει (οι πελάτες) και free utility που σε μορφή gauge μέσα στο αεροσκάφος σου δείχνει αυτά που ο ταλαίπωρος συγκυβερνήτης υπολόγιζε τότε στο χέρι από πίνακες για performance (EPR, Trim, V Speeds κλπ.).
Είναι συγκινητικό να βλέπεις, ενώ ένας developer κυκλοφορεί ένα δημοφιλές από το παρελθόν αεροσκάφος, με απάθεια να μην το βελτιώνει, παρ' όλη την ορμή του κόσμου που το ζητάνε και - επειδή δυστυχώς δεν υπάρχει άλλο (για FSX) - αυτοί που το αγόρασαν και έχουν γνώση σε tweaks & gauge design να την πέφτουν και να του αλλάζουν ότι μπορούν για να πετάει ευπρεπώς.
To FSX Β727 των CaptainSim:
- Το VC εκπληκτικό. Έχει και 2D panels μόνο τον αυτόματο και το COMM/NAV pedestral για ευκολία χειρισμού.
- Το εξωτερικό 3D με animations κλπ. πολύ καλό.
- Το πτητικό μοντέλο είναι λάθος
- Έχει
bugs που ενοχλούν αλλά δεν εμποδίζουν την πτήση
- Κάποιοι ήχοι που δεν παίζουν όπως το altitude κ.α. alert του cockpit
- Pressurization δείχνει άλλα αντί άλλων
- Rotary knobs κολλάνε εύκολα με mouse left-right clicks και γυρνάνε τρελά αν δεν τα σταματήσεις
- Όσοι δεν έχουν από (registered) FSUIPC ρυθμίσει battery life unlimited χάνουν κάποια avionics
- F/D δεν λειτουργεί το ALT Hold & Pitch Mode
- A/P το HDG mode κάνει override το NAV χωρίς να κάνει disengage το ένα το άλλο
- Καυσαέρια μόνο manual με το I key για καπνό (ένα από τα ορόσημα του B727)
- Τα συστήματα hydraulics, pneumatics κλπ. καλά μεν αλλά σε ρηχό επίπεδο δε. Κάποια λίγα (π.χ. hydraulics) έχουν αποτέλεσμα στο FSX αλλά τα περισσότερα είναι για να δικαιολογούν τους διακόπτες στο VC που
λειτουργούν όλοι (να κάνουν κάτι που να έχει αποτέλεσμα δηλαδή).
- Σε Failures τίποτα.
Για ναυτιλία έχει μόνο συμβατική μέθοδο VOR to VOR όπως παλιά.
Υπάρχει tweak για να βάλεις CIVA INS αλλά με τα δεκάδες waypoints ανά ώρα στους σημερινούς RNAV αεροδιαδρόμους η άσκηση είναι εξοντωτική μιας και πρέπει να τα περνάς μέσα (συντεταγμένες) ένα ένα.
Αναγκαστικά για το En Route το πετώ με το
FSCommander σε HEADING mode αφού φορτώσω εκεί το Flight Plan. H λογική (εξομοίωσης) είναι πως αν κάποια εταιρία τις ημέρες μας συνέχιζε να κάνει Public Transport με 727 θα είχε τουλάχιστον ένα μοντέρνο σύστημα ναυτιλίας στο cockpit για RNAV airways (που δεν εξαρτώνται από VOR/NDB/DME) και TCAS να βλέπει traffic.
Στην πραγματικότητα θα ήταν αδύνατον γιατί ένα 727 για να πετάει σε Αεροδρόμια & Upper Airways Ευρώπης και Αμερικής με επιβάτες (public transport category) θα ήθελε:
- Noise Reduction kits σε τουρμπίνες
- TCAS
- RVSM Altimeters/Autopilot
- Mode S transponders
- RNP σύστημα ναυτιλίας PRNAV (με μεγάλη ακρίβεια GPS έναντι VOR κλπ.)
- COMMs με 8,33Khz spacing (δεν υπάρχει το FS)
... αλλαγές που έχουν τεράστιο κόστος και γι'αυτό τα αποσύραμε.
Από
repaint που έψαξα - αφού το αγοράσεις και είσαι logged in εκεί - υπήρχε διαθέσιμο το
Olympic Airlines Boeing 727-200 New Colors
by Georgios Cigritis
Date submitted: May 22, 2007
αλλά ήταν με το Livery που είχε η ΟΑ πριν κλείσει στο οποίο τα 727 δεν βάφτηκαν ποτέ.
Ζήτησα λοιπόν από το Gartzo να δει τι μπορεί να κάνει για ένα 727 όπως ήταν βαμμένο το τελευταίο της OA και μετά από λίγες ημέρες -
εν μέσω μωρού στο σπίτι του και με τη χαμηλή ανάλυση που έχει η CaptainSim (1024) -
το έκανε. Δεν πέρασε καν από το μυαλό μας να βαφτεί στο μοντέρνο livery της OAV, θα ήταν βλασφημία σε έναν
ΘΡΥΛΟ !
Το μοναδικό που έχει ακόμη η OAV (Charter) στο στόλο της, το
Boeing 727-284 SX-CBA (cn 20003/671) "Mount Olympus" είναι και το πρώτο που παρέλαβε η (real) ΟΑ το 1968 και έμελε να ήταν και το τελευταίο της που έχει απομείνει πια να σαπίζει στο Ελληνικό LGAT, μέρος της προίκας του
ΠΟΛ.Κ.Ε.Ο.Α.
(real) Pic's
http://www.airliners.net/search?registr ... ual=SX-CBA
SCREENSHOTS (Δικά μου) από τα 2 repaints και μερικά εσωτερικά:
http://hellasga.com/gallery/kyp/fs/fsx/cs727
Εν κατακλείδι το CS 727,
δεν είναι ένα αεροσκάφος με ποιότητα όπως αυτά από PMDG, FSLabs κ.α. που έχουν δώσει ρέστα σε πτητικά μοντέλα και συστήματα αλλά μόνο ένα ωραίο οπτικό μοντέλο. Με τα tweaks το φέρνεις σε αποδεκτό επίπεδο να μην είναι για πέταμα (στον κάδο!) και ικανοποιείς το σύνδρομο στέρησης B722 (για όσους πάσχουν

)
