Re: Wednesday group flight
Posted: Mon Mar 03, 2025 11:06 pm
Tο Νοέμβριο του 2024 δύο χειριστές, μέλη της AOPA Hellas, ξεκίνησαν με ένα αεροσκάφος Socata TB20 σε συνθήκες VFR από την Αθήνα προς τη Νοτιοανατολική Γερμανία όπου βρίσκεται η "Μέκκα" της Γενικής Αεροπορίας στην Ευρώπη σε ότι αφορά τα όργανα αεροσκαφών, στις εγκαταστάσεις της 'Avionik Straubing'. Εκεί το αεροσκάφος θα έμενε για να αναβαθμιστούν, τα ηλεκτρονικά συστήματα ναυσιπλοΐας και αυτόματου πιλότου, με τα πιο σύγχρονα συστήματα της Garmin. Ο ένας από αυτούς ήταν ο «δικός μας» Κυπριανός Μπίρης. Το Aeroclub της OAV με την βοήθειά του, θα προσπαθήσει να εξομοιώσει το εγχείρημα αυτό με ένα σερί πτήσεων, σύμφωνα με τον αρχικό τους σχεδιασμό. Θα περάσουμε από όλα τα σημεία που είχαν περάσει και θα προσγειωθούμε στα αεροδρόμια που έκαναν στάση για ανεφοδιασμό και ξεκούραση. Η μόνη διαφορά θα είναι ότι εμείς λόγο μεγάλης χρονικής διάρκειας κάποιων από τις πτήσεις, θα χρειαστεί να κάνουμε κάποια παραπάνω σκέλη. Με την βοήθεια του εξομοιωτή μας ίσως μπορέσουμε να πάρουμε μια γεύση απ’ όσα βίωσαν οι δυο πιλότοι, πετώντας όλη αυτή την διαδρομή των 960 περίπου μιλίων. Σε επόμενη ανακοίνωση θα πάρετε περισσότερες πληροφορίες για την πρώτη μας πτήση που θα γίνει αυτή την Τετάρτη 5 Μαρτίου.
Εδώ θα βρείτε την παρουσίαση των πτήσεων στο επίσημο site της AOPA.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε όλη την ροή του εγχειρήματος όπως την περιγράφει ο Κυπριανός για τους πιλότους της OAV.
1. Η μέρα ξεκίνησε με εκνευρισμό για την υποχρεωτική αποχώρηση από τον ΔΙΕΘΝΗ
Αερολιμένα. (και καλά αν θέλει το τελωνείο να σε ελέγξει) άρα έπρεπε
από Μέγαρα να Πάμε LGAV και από εκεί να αναχωρήσουμε για Κροατία.
Σημ. : Εντός ΕΕ και ειδικά εντός SCHENGEN zone δεν υφίσταται το
τελωνείο να επιβάλει αναχώρηση πτήσης από διεθνή αερολιμένα, είναι
παράτυπο αλλά δεν ιδρώνει κανενός αυτί.
2. Στον Πατραϊκό κόλπο μέχρι και τον Άραξο είχαμε κόντρα 40Kts άνεμο.
Οι πτήσεις έγιναν VFR στα 8.500ft.
3. Βόρεια προς Κέρκυρα στο Ιόνιο βρήκαμε χαμηλά scattered clouds και
αναταράξεις όπου καναμε Zig Zag για maintain VMC και κατεβήκαμε
χαμηλότερα.
4. Abeam ανατολικά της Κέρκυρας βλέπαμε αριστερά το αεροδρόμιο που
έξυναν την άσφαλτο με ανοιχτό τον πύργο μόνο για ελικόπτερα (Medevac).
Το χειμώνα κάνουν τέτοιες εργασίες.
5. Γελάγαμε με τον Κ2 τρολάροντας τι να κάνει άραγε ο καημένος ATC που
χάζευε τις μπουλντόζες μπροστά του όλη μέρα και ας είναι βάρδια στον
πύργο σε ένα νεκρό αεροδρόμιο.
6. Μετά την Κέρκυρα έπεσε ξύλο από τον ορεινό όγκο των Αγίων Σαράντα
Αλβανίας. Είχα προειδοποιήσει τον Κ2 "σφίξε τη ζώνη γιατί θα έχει
αναταράξεις". Έτσι κι έγινε με ένα δυνατό gust και έφαγε μια γερή στο
κεφάλι βόρεια της Κέρκυρας!
7. Τα επόμενα μίλια ήταν άκρως βαρετά, πεδιάδες της Αλβανίας με
χωράφια χωρίς αστικά κέντρα. Abeam του Μαυροβουνίου τραβήξαμε μια
Direct Dubrovik LDDU με προσγείωση στον 29.
Καθώς πλησιάζαμε το Dubrovnik εκεί κοίταζα δεξιά το θρυλικό LYTV Tivat
που θυμόμουν τις πτήσεις μας με την OAV! και ήθελα ΤΟΣΟ πολύ να
κάνω μια προσέγγιση με Touch n' go αλλά δεν μας έπαιρνε ο χρόνος!
8. Στο Dubrovnik ανεφοδιάσαμε με full καύσιμο για την επόμενη μέρα, και
πήγαμε στην πόλη για δείπνο κλείνοντας ένα AirBnB με ευκολία.
9. Το πρωί της επομένης ο Airbnb-ας μας πήγε και στο αεροδρόμιο που
ήταν νεκρό εκείνη την ώρα.
10. κατά τις 10:00πμ άρχισε η δραστηριότητα στο αεροδρόμιο φάγαμε κάτι
ελαφρύ - ΔΕΝ ήπιαμε καφέ μιας και το αεροπλάνο δεν έχει WC ! - και
φύγαμε με τον Handler για την πίστα αφού πληρώσαμε τέλη αεροδρομίου
κλπ.
11. Συνεχίζοντας βόρεια πετάξαμε για το πανέμορφο Portotoroz πετώντας
μέσω SPLIT, ZADAR, PULA. Εκεί συναντήσαμε λίγα νέφη με zig zag για
διατήρηση VMC.
12. To Portoroz απόλαυση, ένας παράδεισος Γενικής Αεροπορίας, ένα
αεροδρόμιο "Club" Αεροπορίας. Τσιμπήσαμε κάτι ελαφρύ και ξεκινήσαμε
για την πτήση προς τον τελικό προορισμό το EDMS Straubing.
13. Επόμενο βήμα ήταν το πέρασμα των ΑΛΠΕΩΝ.
Πετάξαμε 8.500 ft. Βορειοανατολικά προς την Ljubljana Σλοβενίας και το
Graz Αυστρίας, για να περάσουμε τις Άλπεις στο χαμηλό ανατολικό άκρο
τους.
Ανεβήκαμε μέχρι τα 10.000ft για λίγο και η κορυφογραμμή ήταν κάπου
στα 8.500 όταν την περάσαμε. Αφού την περάσαμε κατεβήκαμε πάλι στα
8.500 πόδια.
Το Οξυγόνο που είχαμε τελικά δεν χρειάστηκε να το χρησιμοποιήσουμε,
αλλά το είχαμε έτοιμο και συνδεδεμένο αν χρειαστεί. Είχαμε και
οξύμετρο που παρακολουθούσαμε το ποσοστό οξυγόνου στο αίμα μας.
14. Από εκεί και μετά με Βορειοδυτική πορεία αρχίσαμε μια σταδιακή
κάθοδο μέσα στην πεδινή Ανατολική Γερμανία όπου από κάτω μας υπήρχε
έντονη δραστηριότητα VFR πτήσεων σε μικρά αεροδρόμια της περιοχής με
γρασίδι.
15. Σύντομα πλησιάζαμε τον τελικό προορισμό του EDMS Straubing.
Προσγειωθήκαμε, κλειδώσαμε το αεροπλάνο, παραδώσαμε τα κλειδιά και
άρον άρον ξεκινήσαμε τις διαδικασίες επιστροφής στην Αθήνα.
16. Κλείσαμε εισιτήριο αερογραμμής από Μόναχο για Αθήνα, πήραμε Taxi
για το τρένο προς Μόναχο και σε μιάμιση ώρα ήμασταν στο αεροδρόμιο
Μονάχου. Επιτέλους φάγαμε και κάτι στον σταθμό του τρένου και
απολαύσαμε ένα γεύμα και τον καφέ μας.
17. Στις 12:30 ξημερώματα Δευτέρας προσγειωνόμασταν Αθήνα.
Κυπριανός Μπίρης
OAL269