Σημερινή μας πτήση η OAL5271 με ώρα αναχώρησης 0445Ζ, αεροσκάφος το MD11ER SX-CMC, και εκτιμόμενη διάρκεια 11 ώρες και 43 λεπτά. Παραλάβαμε το σχέδιο πτήσης από την επιμελητεία της Ολυμπιακής μαζί με το weather report και τα Significant Wx charts και κατευθυνθήκαμε προς το αεροσκάφος στο gate A13

το οποίο ανεφοδιαζόταν. Το REQD fuel για την πτήση ήταν 111940kg που στρογγυλέψαμε σε 112000kg. Ανοίγοντας το fuel page του SD μπορούσαμε να δούμε την φόρτωση καυσίμου:

Το σχέδιο πτήσης ήταν ήδη φορτωμένο στο αεροσκάφος και αφού το ελέγξαμε, προσθέσαμε το διάδρομο αναχώρησης και SID (03R.NEVRA1T)

Στη συνέχεια βάλαμε το transition altitude:

και πληροφορίες για τους ανέμους κατά την άνοδό μας σύμφωνα με το Wx report:

Ο ανεφοδιασμός συνεχιζόταν


Σύμφωνα με το takeoff table θα χρειαζόμασταν Flaps 19 για την απογείωσή μας από τον 03R το οποίο και επιλέξαμε στο dial-a-flap

Ετοιμάσαμε το FCP με το heading του διαδρόμου αναχώρησης, την αρχική ταχύτητα και το αρχικό μας ύψος που ήταν 24,000ft σύμφωνα με την εξουσιοδότησή μας

Καθώς ο ήλιος ανέτειλε, ξεκινούσε η επιβίβαση,

ενώ η φόρτωση καυσίμου είχε σχεδόν ολοκληρωθεί

και παραλαμβάναμε το loadsheet Η απογείωση σήμερα θα γινόταν με FLEX 30, FLAPS 19, PACKS OFF και 1Kt tailwind

Το CG του αεροσκάφους ήταν εκτός ορίων (κάτι φυσιολογικό σε τόσο μεγάλες πτήσεις όπου το αεροσκάφος είναι φορτωμένο στα όρια), αλλά με το κάυσιμο που θα καίγαμε κατά την τροχοδρόμηση θα διορθωνόταν πριν την απογείωση

Η ώρα ήταν 0450Ζ και ξεκινούσαμε pushback με μια μικρή καθυστέρηση

Παράλληλα εκκινήσαμε τους κινητήρες μας. Πρώτα τον 3 (και αμέσως το CG ήρθε εντός ορίων)

ύστερα τον 1

και τέλος τον 2. Σε λίγο ο marshaler μας έδινε το ok για να ξεκινήσουμε τροχοδρόμηση

προς τον διάδρομο



Σε λίγο αφήναμε την Αθήνα πίσω μας


Συνεχίσαμε την άνοδό μας σύμφωνα με τη διαδικασία


Περνώντας πάνω από τη Χαλκιδική

Διασχίζωντας την αχανή Ρωσία, είχαμε στο αριστερό MCDU το PROGRESS page και στο δεξί τα CLOSEST AIRPORTS, καθώς από αυτό το σημείο και έπειτα οι περιοχές είναι αραιοκατοικημένες και έπρεπε να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή ποιο ήταν το κοντινότερο αεροδρόμιο για divert σε περίπτωση ανάγκης. Τα αεροδρόμια φιλτράρονται και μόνο εκείνα με αρκετά μεγάλο διάδρομο για το αεροσκάφος μας εμφανίζονται

Ο καιρός άλλαζε από περιοχή σε περιοχή


Περιοδικά ελέγχαμε στο SD τήν κατάσταση των συστημάτων του αεροσκάφους. HYDRAULICS,

ELECTRICAL,

AIR,

FUEL,

CONFIGURATION

Νύχτωνε




Διασχίζοντας τον 72ο παράλληλο (72N) κατευθυνόμενοι προς Βορρά, είχαμε μπει στο Polar Region και το heading mode άλλαξε αυτόματα από MAG σε TRU, καθώς από εδώ και πέρα το magnetic variation καθιστά το πρώτο αναξιόπιστο


Φτάνοντας στο σημείο καθόδου, ξημέρωνε


Ετοιμάσαμε την προσέγγιση στον 15

και λίγο αργότερα φτάναμε στο Anchorage



Μετά την προσγείωση ελευθερώσαμε

και κατευθυνθήκαμε στο gate

Welcome to Anhorage!
