(Η πτήση στη vataware και το flight log της επιμελητείας με το σχετικό kml file.)
Σχεδόν δύο ώρες πριν την πτήση το flight plan ήταν διαθέσιμο από την επιμελητεία. Θέλωντας να αποφύγουμε τα FIR Συρίας και Ιράκ, μπορούσαμε να ξεκινήσουμε από την Αύγυπτο ή την Τουρκία. Καθώς οι άνεμοι στην Τουρκία ήταν ευνοϊκότεροι ακολουθήσαμε αυτή την επιλογή. Παραλάβαμε το Flight Briefing Package και τους χάρτες σημαντικού καιρού για την διαδρομή μας που έδειχναν μόνο μια περιοχή αναταράξεων πάνω από τα FIR Άγκυρας (Τουρκία), Ρόστοβ (Ρωσίας) και Τμπιλίζι (Γεωργίας).
Στη συνέχεια πήγαμε στο αεροσκάφος μας που περίμενε στο A11


που βρισκόταν σε cold & dark κατάσταση. Ακολουθήσαμε το Electrical Power Up Supplementary Procedure και σύντομα όλα τα συστήματα ολοκλήρωναν τα self check και εκκινούσαν

Ακολούθησε το walk around του αεροσκάφους









Αφού ολοκληρώσαμε τον οπτικό έλεγχο και είμασταν ικανοποιημένοι, επιστρέψαμε στο αεροσκάφος για να συνεχίσουμε τα preflight procedures

Ελέγξαμε την παροχή οξυγόνου σε Normal, 100% & Emergency mode και βεβαιωθήκαμε πως ο επιλογές βρισκόταν στο τέλος στην ένδειξη 100%

Ακολούθησε το Preflight checklist

Είχε έρθει η στιγμή της αναχώρησης

Όλες οι έξοδοι είχαν κλείσει και ήταν οπλισμένες (armed) όπως μπορούσαμε να δούμε στο EICAS

Η ώρα ήταν 0633Z και ξεκινούσαμε pushback από το gate και εκκινούσαμε τους κινητήρες, ξεκινώντας από τον δεξιό

και συνεχίσοντας με τον αριστερό

Ακολούθησε ο έλεγχος των flight control surfaces






Ταυτόχρονα το πλήρωμα εδάφους ελευθέρωνε το αεροσκάφος μας

Τροχοδρομήσαμε για το διάδρομο και ξεκινήσαμε τη διαδικασία απογείωσης στις 0646Z


και σύντομα αφήναμε το αεροδρόμιο της Αθήνας πίσω μας

και συναχίζαμε την άνοδό μας




Αρχικό επίπεδο το FL310

Πετώντας πάνω από την Τουρκία,





την Ρωσία,


την Γεωργία,


την Τουρκία (για δεύτερη φορά),

το Ιράν,










το Πακιστάν,



την Ινδία,

ενώ είχε αρχίσει πλέον να νυχτώνει






Έχοντας μπει στο πρώτο ETOPS κομμάτι της πτήσης μας, πλησιάζαμε το ETP1 (Equal Time Point). Πριν από αυτό το σημείο, σε περίπτωση οποιουδήποτε προβλήματος θα έπρεπε να γυρίσουμε προς τα πίσω και να κατευθυνθούμε στο εναλλακτικό αεροδρόμιο Mattala Rajapaksa (VCRI) της Σρι Λάνκα. Μετά από αυτό το σημείο πιο κοντινό εναλλακτικό αεροδρόμιο θα ήταν εκείνο των Cocos Islands (YPCC) της Αυστραλίας.

Πετούσαμε πλέον πάνω από την Αυστραλία και ξημέρωνε










602kts Ground Speed

Η ώρα ήταν 2300Z και ξεκινούσαμε κάθοδο



Μισή ώρα σχεδόν αργότερα βλέπαμε την πόλη της Μελβούρνης


και με αριστερή στροφή προσεγγίζαμε το διάδρομο 34 του αεροδρομίου








μετά την προσγείωση ελευθερώσαμε


Η ώρα ήταν 2327Z και βρισκόμασταν στο gate μας στην Μελβούρνη ύστερα από 16 ώρες και 53 λεπτά



οι επιβάτες αποβιβάζονταν και το αεροσκάφος ξεφορτωνόταν

Welcome to Melbourne!

