OAL5272 Anchorage-Athens over the North Pole
-
- Administrator
- Posts: 1276
- Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
- Name: Mike Ionas
- Callsign: OAL109
OAL5272 Anchorage-Athens over the North Pole
Η OAL5271/2 συνδέει την Αθήνα με την Αλάσκα και πιο συγκεριμένα το Anchorage που είναι διάσημο κυρίως για τις cargo δραστηριότητές του. Η απόσταση είναι 5653nm, αλλά πετώντας πάνω από τον Βόρειο Πόλο (μέσω polar routes) η απόσταση μειώνεται σε 4963nm. Καθώς μια τέτοια πτήση έχει ειδικές απαιτήσεις το σχέδιο αυτό δεν ήταν εύκολα υλοποιήσιμο. Περισσότερα για τα polar operations μπορείτε να βρείτε εδώ.
Για να καταλάβετε τη διαφορά μεταξύ του συμβατικού και του polar routing δείτε το flight plot της OAL5272 μέσω συμβατικού routing (5653nm, 12h26m) εδώ και μέσω polar routing (4963nm, 10h31m) εδώ. Καθώς ο χάρτης της δέυτερης πτήσης δεν γίνεται εύκολα κατανοητός δείτε την παρακάτω προβολή της πτήσης
Σημερινή μας πτήση λοιπόν η OAL5272 με ώρα αναχώρησης 0800Ζ, αεροσκάφος το MD11ER SX-CMC, και εκτιμόμενη διάρκεια 10 ώρες και 23 λεπτά. Παραλάβαμε το σχέδιο πτήσης από την επιμελητεία της Ολυμπιακής μαζί με το weather report και τα Significant Wx charts και κατευθυνθήκαμε στο αεροσκάφος που μας περίμενε στο gate N8
Το αεροσκάφος ανεφοδιαζόταν με καύσιμα
ενώ φορτώνονταν οι αποσκευές
και το catering γεμιζε τα galleys
Μπαίνοντας στο cockpit
παραλάβαμε το loadsheet ενώ ήταν έτοιμο και το takeoff performace για τη σημερινή μας αναχώρηση Το dial-a-flap ρυθμίστηκε στις 24 μοίρες
και εισάγαμε τις παραμέτρους για την αναχώρηση
και απογείωση
Αφού επιβιβάστηκαν οι επιβάτες και ολοκληρώθηκαν οι τελευταίοι έλεγχοι ήμασταν έτοιμοι για pushback. Η ώρα ήταν 0748Ζ
Σε λίγο ο marshaler μας ελευθέρωνε
και ξεκινούσαμε τροχοδρόμηση για το διάδρομο 33
Line up
και αφήναμε το Anchorage πίσω μας
Περνώντας το 73Ν το ND γύρισε σε TRU heading καθώς βρισκόμασταν πλέον στο polar region. Βορειότερα από αυτή τη θέση δεν υπάρχουν ραδιοβοηθήματα και το FMS υπολογίζει τη θέση μας χρησιμοποιόντας τα 3 IRU
Συνεχίσαμε την πορεία μας βόρεια. Πλησιάζοντας το 85Ν το FMS δυσκολευόταν να υπολογίσει με ακρίβεια την πορεία μας
Κανονικά βορειότερα από το 85Ν το FMS μπαίνει σε calculated FMS true trackmode και το μήνυμα FMS TRACK εμφανίζεται στο ND. Αυτό μάλλον δεν εξομοιώνεται στο PMDG MD11. Παρά μερικά "S-turn" που συνέβαιναν περιοδικά από αυτό το σημείο και έπειτα και τα περίεργα plot στο ND το αεροσκάφος δεν είχε πρόβλημα να ακολουθήσει την πορεία και σε κανένα σημείο της πτήσης δεν χρειάστηκε να απενεργοποιήσουμε το NAV mode.
Φτάνοντας στο βορειότερο σημείο της διαδρομής μας λίγο πανω από το 87Ν. Ο Βόρειος Πόλος (9000Ν 165nm αριστερά μας)
Τα κοντινότερα αεροδρόμια από αυτό το σημείο
Πλησιάζοντας το 8515Ν
Νοτιότερα από αυτό το σημείο τα περιοδικά "S-turn" σταμάτησαν και το αεροσκάφος ακολούθησε την πορεία του κανονικά.
Πλησιάζοντας τη Νορβηγία
και συνεχίζοντας νοτιότερα
Κάτι περισσότερο από 10 ώρες αργότερα προσεγγίζαμε το αεροδρόμο της Αθήνας
Προσγειωθήκαμε και τροχοδρομήσαμε
για το gate A07
Για να καταλάβετε τη διαφορά μεταξύ του συμβατικού και του polar routing δείτε το flight plot της OAL5272 μέσω συμβατικού routing (5653nm, 12h26m) εδώ και μέσω polar routing (4963nm, 10h31m) εδώ. Καθώς ο χάρτης της δέυτερης πτήσης δεν γίνεται εύκολα κατανοητός δείτε την παρακάτω προβολή της πτήσης
Σημερινή μας πτήση λοιπόν η OAL5272 με ώρα αναχώρησης 0800Ζ, αεροσκάφος το MD11ER SX-CMC, και εκτιμόμενη διάρκεια 10 ώρες και 23 λεπτά. Παραλάβαμε το σχέδιο πτήσης από την επιμελητεία της Ολυμπιακής μαζί με το weather report και τα Significant Wx charts και κατευθυνθήκαμε στο αεροσκάφος που μας περίμενε στο gate N8
Το αεροσκάφος ανεφοδιαζόταν με καύσιμα
ενώ φορτώνονταν οι αποσκευές
και το catering γεμιζε τα galleys
Μπαίνοντας στο cockpit
παραλάβαμε το loadsheet ενώ ήταν έτοιμο και το takeoff performace για τη σημερινή μας αναχώρηση Το dial-a-flap ρυθμίστηκε στις 24 μοίρες
και εισάγαμε τις παραμέτρους για την αναχώρηση
και απογείωση
Αφού επιβιβάστηκαν οι επιβάτες και ολοκληρώθηκαν οι τελευταίοι έλεγχοι ήμασταν έτοιμοι για pushback. Η ώρα ήταν 0748Ζ
Σε λίγο ο marshaler μας ελευθέρωνε
και ξεκινούσαμε τροχοδρόμηση για το διάδρομο 33
Line up
και αφήναμε το Anchorage πίσω μας
Περνώντας το 73Ν το ND γύρισε σε TRU heading καθώς βρισκόμασταν πλέον στο polar region. Βορειότερα από αυτή τη θέση δεν υπάρχουν ραδιοβοηθήματα και το FMS υπολογίζει τη θέση μας χρησιμοποιόντας τα 3 IRU
Συνεχίσαμε την πορεία μας βόρεια. Πλησιάζοντας το 85Ν το FMS δυσκολευόταν να υπολογίσει με ακρίβεια την πορεία μας
Κανονικά βορειότερα από το 85Ν το FMS μπαίνει σε calculated FMS true trackmode και το μήνυμα FMS TRACK εμφανίζεται στο ND. Αυτό μάλλον δεν εξομοιώνεται στο PMDG MD11. Παρά μερικά "S-turn" που συνέβαιναν περιοδικά από αυτό το σημείο και έπειτα και τα περίεργα plot στο ND το αεροσκάφος δεν είχε πρόβλημα να ακολουθήσει την πορεία και σε κανένα σημείο της πτήσης δεν χρειάστηκε να απενεργοποιήσουμε το NAV mode.
Φτάνοντας στο βορειότερο σημείο της διαδρομής μας λίγο πανω από το 87Ν. Ο Βόρειος Πόλος (9000Ν 165nm αριστερά μας)
Τα κοντινότερα αεροδρόμια από αυτό το σημείο
Πλησιάζοντας το 8515Ν
Νοτιότερα από αυτό το σημείο τα περιοδικά "S-turn" σταμάτησαν και το αεροσκάφος ακολούθησε την πορεία του κανονικά.
Πλησιάζοντας τη Νορβηγία
και συνεχίζοντας νοτιότερα
Κάτι περισσότερο από 10 ώρες αργότερα προσεγγίζαμε το αεροδρόμο της Αθήνας
Προσγειωθήκαμε και τροχοδρομήσαμε
για το gate A07
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- OAL269 Kyprianos Biris
- Global Moderator
- Posts: 331
- Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
- Name: Kyprianos Biris
- Callsign: OAL269
Re: OAL5272 Anchorage-Athens over the North Pole
Ωραία πραουσίαση !
Ερώτηση, τις φωτογραφίες που τις ανεβάζεις και πως βγαίνουν να είναι hyperlinked για να ανοίγει η μεγαλύτερη εκδοχή τους πατώντας τες ;
Ερώτηση, τις φωτογραφίες που τις ανεβάζεις και πως βγαίνουν να είναι hyperlinked για να ανοίγει η μεγαλύτερη εκδοχή τους πατώντας τες ;
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
-
- Administrator
- Posts: 1276
- Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
- Name: Mike Ionas
- Callsign: OAL109
Re: OAL5272 Anchorage-Athens over the North Pole
Thanks!
Τις φωτογραφίες τις ανεβάζω στο FTP της OAV και στη συνέχεια χρησιμοποιώ το bbcode για IMG εισάγωντας απλά το link της φωτογραφίας (δες το σχετικό κουμπί στο full editor). Το resizing (thumbnail) γίνεται αυτόματα από το forum. Έτσι όσο μεγάλη φωτογραφία κι αν είναι εμφανίζεται το thumbnail της (400px width αν θυμάμαι καλά), ενώ κάνοντας κλικ επάνω εμφανίζεται σε πλήρες μέγεθος.
Για παράδειγμα βάζοντας εμφανίζεται
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις imageshack, photobucket ή και οποιοδήποτε άλλο photo album ώστε να ανεβάσεις τις φωτογραφίες και χρησιμοποιώντας το IMG να τις δείξεις εδώ χρησιμοποιώντας μόνο το εξωτερικό link.
Θα υπάρξει και photo album στην OAV σε λίγο καιρό (έχουμε unlimited hosting space & bandwith από τον ISP), αλλά προς το παρόν υπάρχουν άλλες προτεραιότητες.
Τις φωτογραφίες τις ανεβάζω στο FTP της OAV και στη συνέχεια χρησιμοποιώ το bbcode για IMG εισάγωντας απλά το link της φωτογραφίας (δες το σχετικό κουμπί στο full editor). Το resizing (thumbnail) γίνεται αυτόματα από το forum. Έτσι όσο μεγάλη φωτογραφία κι αν είναι εμφανίζεται το thumbnail της (400px width αν θυμάμαι καλά), ενώ κάνοντας κλικ επάνω εμφανίζεται σε πλήρες μέγεθος.
Για παράδειγμα βάζοντας
Code: Select all
[img]http://www.oav.gr/photo/flights/20121107MD11PANCLGAV/-2012-nov-7-164.jpg[/img]
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις imageshack, photobucket ή και οποιοδήποτε άλλο photo album ώστε να ανεβάσεις τις φωτογραφίες και χρησιμοποιώντας το IMG να τις δείξεις εδώ χρησιμοποιώντας μόνο το εξωτερικό link.
Θα υπάρξει και photo album στην OAV σε λίγο καιρό (έχουμε unlimited hosting space & bandwith από τον ISP), αλλά προς το παρόν υπάρχουν άλλες προτεραιότητες.
- OAL269 Kyprianos Biris
- Global Moderator
- Posts: 331
- Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
- Name: Kyprianos Biris
- Callsign: OAL269
Re: OAL5272 Anchorage-Athens over the North Pole
Διόρθωσα λίγο το polar route για να είναι συμβατό με AIRAC databases (δεν υπήρχε το 8515N) και Εurocontrol validator (κλειστό το σκέλος N5 VENES)839902 wrote:Η OAL5271/2 συνδέει την Αθήνα με την Αλάσκα και πιο συγκεκριμένα το Anchorage που είναι διάσημο κυρίως για τις cargo δραστηριότητές του. Η απόσταση είναι 5653nm, αλλά πετώντας πάνω από τον Βόρειο Πόλο (μέσω polar routes) η απόσταση μειώνεται σε 4963nm. Καθώς μια τέτοια πτήση έχει ειδικές απαιτήσεις το σχέδιο αυτό δεν ήταν εύκολα υλοποιήσιμο. Περισσότερα για τα polar operations μπορείτε να βρείτε εδώ.
Για να καταλάβετε τη διαφορά μεταξύ του συμβατικού και του polar routing δείτε το flight plot της OAL5272 μέσω συμβατικού routing (5653nm, 12h26m) εδώ και μέσω polar routing (4963nm, 10h31m) εδώ.
PANC BGQ J115 CQR KARLL M450 OVBES 8520N 8200E ISD P600 TRO P853 NOVRI T317 OSK T318 SIPRI N5 GARSO P733 TIGNU B74 IPLIT P733 KMI N191 GRUDA N133 LENOV UL619 KARIL UN127 OSTOV N127 NIKTI UN127 LMO UG33 AMISI G33 NEVRA LGAV
4,979nm
Jepp format (για το copy-paste import να μη το ξαναφτιάχνω!)
PANC..BGQ.J115.CQR..KARLL.M450.OVBES..8520N..8200E..ISD.P600.TRO.P853.NOVRI.T317.OSK.T318. SIPRI.N5.GARSO.P733.TIGNU.B74.IPLIT.P733.KMI.N191.GRUDA.N133.LENOV.UL619.KARIL.UN127.OSTOV. N127.NIKTI.UN127.LMO.UG33.AMISI.G33.NEVRA..LGAV
Eδώ και το "συμβατικό" διορθωμένο για αντίστοιχους λόγους.
PANC FFITZ J111 MCG H222 VALDA G212 LUNAD G7 ULMOK A812 TUMOK B153 ROGDA R811 BD R815 BG R811 FK R22 PIMEN N181 POGAV UN181 TIMUR N181 GOL P184 NIKTI UN127 LMO UG33 NEVRA LGAV
5,676nm
Αμφότερα ανέβηκαν και VROUTE.
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
-
- Administrator
- Posts: 1276
- Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
- Name: Mike Ionas
- Callsign: OAL109
Re: OAL5272 Anchorage-Athens over the North Pole
Πώς συμπεριφέρθηκε το Β744 στο polar region? Αν δεις τις φωτο από το MD11 είχε μια δυσκολία στο plot του course στο ND..
- OAL269 Kyprianos Biris
- Global Moderator
- Posts: 331
- Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
- Name: Kyprianos Biris
- Callsign: OAL269
Re: OAL5272 Anchorage-Athens over the North Pole
Αν εννοείς για την επιστροφή (αυτό το thread), θα σου πω όταν πετάξω την πτήση κάποια στιγμή μέχρι το ερχόμενο Σ/Κ. Τα παραπάνω ήταν μέρος της προετοιμασίας
Αν εννοείς για τον πηγαιμό, το άλλο thread, ε δεν πέρασε και τόσο κοντά από τον πόλο αλλά εκεί ψηλά βόρεια έκανε κάτι (πολύ) μικρά Sάκια ανεξαρτήτως MAG ή TRUE setting αλλά μπορεί να μην είχε να κάνει με το θέμα β. πόλου.
Αν εννοείς για τον πηγαιμό, το άλλο thread, ε δεν πέρασε και τόσο κοντά από τον πόλο αλλά εκεί ψηλά βόρεια έκανε κάτι (πολύ) μικρά Sάκια ανεξαρτήτως MAG ή TRUE setting αλλά μπορεί να μην είχε να κάνει με το θέμα β. πόλου.
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
-
- Administrator
- Posts: 1276
- Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
- Name: Mike Ionas
- Callsign: OAL109
- OAL269 Kyprianos Biris
- Global Moderator
- Posts: 331
- Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
- Name: Kyprianos Biris
- Callsign: OAL269
Re: OAL5272 Anchorage-Athens over the North Pole
Εχτές έκανα την επιστροφή.
PANC BGQ J115 CQR KARLL M450 OVBES 8520N 8200E ISD P600 TRO P853 NOVRI T317 OSK T318 SIPRI N5 GARSO P733 TIGNU B74 IPLIT P733 KMI N191 GRUDA N133 LENOV UL619 KARIL UN127 OSTOV N127 NIKTI UN127 LMO UG33 AMISI G33 NEVRA LGAV
4,979nm 10:20 (airborne time) με B744 στα Mach 0.84 FL310->370
To μόνο αρχείο της πτήσης είναι αυτό μιας και η κορούλα μου αποφάσισε κάποια στιγμή να κατεβάσει την οθόνη του Laptop που δεν της άρεσε όρθια !
Στο polar region μπήκε σε TRUE track όπου και παρέμεινε μέχρι το 82N όπου και γύρισε πάλι σε MAG.
Κάπου στο OVAGU μέχρι και αρκετά μετά το OVBES έκανε τα S-άκια.
Κοντά στο OVBES το γύρισα σε HDG mode γιατί χόρευε για τα καλά και το πήγα με dead reckoning από το ND.
10.5 ώρες πτήσης και ημέρα δεν είδα ποτέ, μόνο λίγο λυκόφως πριν τη Σουηδία.
S-άκια στο OVBES
Επίσης νωρίτερα είχε γυρίσει σε "SPLIT IRS OPERATIONS", αυτό δεν ξέρω τι είναι.
Εκεί από 30+ FpS είχε πέσει στα 7.5 μιας και προφανώς κάτι το παίδευε αρκετά !
Προς το 8520Ν επανήλθε σε κανονικά FpS.
Πρώτο φως πριν τη Σουηδία
82 North (8200E) η αλλαγή από TRU σε MAG
Επίσης σε όλο το polar region ενώ είχα τα Cockpit Lights ON τα 2D panels ήταν σκοτεινά (ίσως FSX-PMDG744 incompatibility)
PANC BGQ J115 CQR KARLL M450 OVBES 8520N 8200E ISD P600 TRO P853 NOVRI T317 OSK T318 SIPRI N5 GARSO P733 TIGNU B74 IPLIT P733 KMI N191 GRUDA N133 LENOV UL619 KARIL UN127 OSTOV N127 NIKTI UN127 LMO UG33 AMISI G33 NEVRA LGAV
4,979nm 10:20 (airborne time) με B744 στα Mach 0.84 FL310->370
To μόνο αρχείο της πτήσης είναι αυτό μιας και η κορούλα μου αποφάσισε κάποια στιγμή να κατεβάσει την οθόνη του Laptop που δεν της άρεσε όρθια !
Στο polar region μπήκε σε TRUE track όπου και παρέμεινε μέχρι το 82N όπου και γύρισε πάλι σε MAG.
Κάπου στο OVAGU μέχρι και αρκετά μετά το OVBES έκανε τα S-άκια.
Κοντά στο OVBES το γύρισα σε HDG mode γιατί χόρευε για τα καλά και το πήγα με dead reckoning από το ND.
10.5 ώρες πτήσης και ημέρα δεν είδα ποτέ, μόνο λίγο λυκόφως πριν τη Σουηδία.
S-άκια στο OVBES
Επίσης νωρίτερα είχε γυρίσει σε "SPLIT IRS OPERATIONS", αυτό δεν ξέρω τι είναι.
Εκεί από 30+ FpS είχε πέσει στα 7.5 μιας και προφανώς κάτι το παίδευε αρκετά !
Προς το 8520Ν επανήλθε σε κανονικά FpS.
Πρώτο φως πριν τη Σουηδία
82 North (8200E) η αλλαγή από TRU σε MAG
Επίσης σε όλο το polar region ενώ είχα τα Cockpit Lights ON τα 2D panels ήταν σκοτεινά (ίσως FSX-PMDG744 incompatibility)
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
-
- Administrator
- Posts: 1276
- Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
- Name: Mike Ionas
- Callsign: OAL109
Re: OAL5272 Anchorage-Athens over the North Pole
Με τα φώτα είχα το ίδιο θέμα στο MD11. Πιθανόν να νόμιζε πως ήταν μέρα στο συγκεκριμένο timezone? Γενικά στον πόλο πολλά "περίεργα" συμβαίνουν..
Στο manual του Antarctica X στις σελίδες 13-14 εξηγεί συνοπτικά τα limitations του FSX στα polar regions.
Στο manual του Antarctica X στις σελίδες 13-14 εξηγεί συνοπτικά τα limitations του FSX στα polar regions.