FSX, P3D ή κάτι άλλο;

Γενική συζήτηση για την εξομοίωση πτήσεων. / Discuss anyhting reagrding flight simulation.
Post Reply
OAL554 Alexander Nikiforos
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Thu Apr 10, 2014 10:15 pm
Name: Alexander Nikiforos
Callsign: OAL554

FSX, P3D ή κάτι άλλο;

Post by OAL554 Alexander Nikiforos »

Θα ήθελα να σας παρουσιάσω κάποια δεδομένα και συμπεράσματα, από δοκιμές που πραγματοποιήσα με τους εξομοιωτές που υπάρχουν στο εμπόριο. Τα πιό κάτω θα ήθελα να θεωρηθούν βάση για συζήτηση.

Σκοπός των δοκιμών, ήταν να ελέγξω σε ποιό επίπεδο έχουν φτάσει οι εναλλακτικοί εξομοιωτές σε σχέση με το FSX και τελικά αν το μέλλον έχει φτάσει ήδη ή αν.. έχει χρόνο ακόμη.

Για αρχή, όλες οι δοκιμές έγιναν με Windows 8.1 Update 1 και κάποιες σε "καθαρή" εγκατάσταση, όπως συνηθίζουμε να αναφέρουμε τις εγκαταστάσεις windows που περιέχουν μόνο τα βασικά, κατόπιν format.

FSX
Ξεκινώντας από την βάση.

Το FSX είναι γνωστό τοις πάσι, υπάρχουν άπειροι υποστηρικτές και μισητές του εξομοιωτή. Ορισμένοι με παλαιότερα συστήματα έχουν μείνει στο FS9 για λόγους κυρίως απόδοσης του συστήματος.

Το FSX, βασίζει την δημιουργία των γραφικών στον επεξεργαστή, με την κάρτα γραφικών να επωμίζεται δευτερεύοντες ρόλους. Φυσικά, σε περίπτωση που η κάρτα γραφικών είναι χαμηλού κόστους και ισχύος, τότε είναι πιθανό να δημιουργήσει και εκείνη προβλήματα, αφού δεν προλαβαίνει να επεξεργαστεί τα δεδομένα που λαμβάνει από την CPU.

Πρακτικά, πρόκειται για έναν πρωτόγονο τρόπο επεξεργασίας και απεικόνισης των γραφικών που χρησιμοποιεί απλές τεχνικές για να το επιτύχει. Γι'αυτό σε πολλά σημεία η απόδοση του FSX είναι πολύ κοντά σε αυτή των συνθετικών benchmark (και όσο κι αν φαίνεται παράξενο, γι'αυτόν ακριβώς το λόγο, η επιλογή του hardware είναι πολύ απλή).

Lockheed Martin Prepar3D (στο εξής P3D)

Τα Prepar3D (πρηπέαρντ, κάνοντας λογοπαίγνιο ανάμεσα στην προετοιμασία και την 3D απεικόνιση - είναι ευρέως διαδεδομένο στο διαδίκτυο να χρησιμοποιείται το 3 αντί του γράμματος "E"), όντας νεότερο λογισμικό, είναι πιό σταθερό και πιό συμβατό με τα νεότερα λειτουργικά συστήματα, ενώ πλέον έχει συμβατότητα με το FSUIPC, ιδιαίτερα με τις νεότερες εκδόσεις.

P3Dv1
Το P3D v1 ήταν η πρώτη προσπάθεια της Lockheed Martin (στο εξής LM) να εξελίξει το FSX, τοποθετώντας τη δική της πινελιά. Η LM, όντας εταιρεία κατασκευής οπλικών συστημάτων, ήθελε να δημιουργήσει μια πλατφόρμα για εξομοιώσεις πολεμικών καταστάσεων και εκπαίδευσης, οπότε ήρθε σε συνομιλίες με την Microsoft για χρήση του κώδικά του FSX. Τελικά κατέληξε να λάβει δικαιώματα για τη χρήση του κώδικα (ESP) για ανάπτυξη της δικής της εφαρμογής. Στο μεταξύ, η εταιρεία προσέλαβε μια μεγάλη μερίδα προγραμματιστών από τα διαλυμένα ACES Studios της Microsoft (150 developers οι οποίοι απολύθηκαν εν μία νυκτί σε απόφαση της Microsoft να εξυγιάνει κάποιους τομείς της) που ήταν υπεύθυνα για την ανάπτυξη εξομοιωτών όπως το Flight Simulator και το Train Simulator.

Η εφαρμογή, με την εξέλιξη που ανέπτυξε η LM έχασε λίγο τον χαρακτήρα του "παιχνιδιού", και απέκτησε περισσότερο τον χαρακτήρα λογισμικού για εξομοιωτή - ρέπλικα και φαίνεται αυτό από το ότι κατά την εκκίνηση της δεν υπάρχει καμμία επιλογή στα μενού, αλλά εκκινεί στην default πτήση, όποια κι αν είναι αυτή (αλλάζει αργότερα).

Η εφαρμογή ήταν βασισμένη στο DirectX9 και ήταν προς τα πίσω συμβατή με αρκετές από τις προσθήκες του FSX. Πολλές λειτουργούν πλέον κανονικά και χωρίς χειροκίνητες εγκαταστάσεις που χρειάζονταν παλαιότερα, αφού στα προγράμματα εγκατάστασης έχουν προστεθεί επιλογές ως προς τον ποιό εξομοιωτή απευθύνεστε για να τις εγκαταστήσετε. Οι πιό εξατομικευμένες, όπως τα αεροπλάνα της PMDG δεν έχουν ακόμη επίσημη υποστήριξη κι αυτό φαινομενικά έχει συμβεί γιατί η PMDG δεν είχε πειστεί από τον τρόπο με τον οποίο λάνσαρε η Lockheed τον εξομοιωτή στην αγορά (βλέπε Licence Agreements). Πλέον όμως υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις που αναφέρουν πως θα βγουν αναβαθμίσεις που θα απευθύνονται και σε αυτούς που διαθέτουν τα προϊόντα της LM, όμως με διαφορετικό τρόπο αδειοδότησης.

Στον τομέα της απόδοσης, τα frame rates κυμαίνονται στα επίπεδα του FSX.

P3Dv2
Στα τέλη του περασμένου έτους, η LM λάνσαρε εκτός από την νέα πολιτική προς τους πελάτες της και νέο λογισμικό. Το P3Dv2 έχει υποστεί μεγάλες αναβαθμίσεις στον κώδικα του από την LM και η κυριότερη αυτών είναι η χρήση της GPU (κάρτας γραφικών) για τους πολύπλοκους υπολογισμούς που χρειάζονται για την δημιουργία των γραφικών. Είναι γνωστό πως μία GPU μπορεί να πραγματοποιήσει πολύ πιό αποδοτικά τέτοιου είδους υπολογισμούς (ιδιαίτερα τα μοντέλα πάνω από τις mid-range κατηγορίες δείχνουν τα δόντια τους). Το αποτέλεσμα είναι πολλοί να έχουν μιλήσει για μεγάλες διαφορές, έως και 20fps, σε σχέση με αυτό που έβλεπαν στο FSX.

Επίσης, ανάμεσα στις βελτιώσεις, είναι οι σκιές και τα σύννεφα, με τον τρόπο τον οποίο ζωγραφίζονται. Η LM, αφουγκράζεται την κοινότητα των χρηστών - πελατών της και βελτιώνει το λογισμικό σύμφωνα με το feedback που αναφέρουν οι χρήστες. Πρόκειται λοιπόν για λογισμικό το οποίο εξελίσσεται και μάλιστα θετικά.

Πολλοί κατασκευαστές έχουν εγγενή υποστήριξη πλέον στο P3Dv2, μεταξύ αυτών και το λογισμικό της Aivlasoft. Κάτι νέο είναι ότι έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει κάποιος addons τα οποία θα περιλαμβάνουν τις νέες γραφικές προσθήκες του παιχνιδιού. Φυσικά αυτά τα νέα addons δεν θα υποστηρίζονται από τις παλαιότερες εκδόσεις του P3D και του FSX.

X-Plane
Το X-Plane είναι ένα άλλο είδος εξομοιωτή. Προσφέρει ένα διαφορετικό πτητικό μοντέλο το οποίο δίνει καλύτερη αίσθηση του αεροσκάφους και της πτήσης. Επίσης, ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει και με τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται το καιρικό μοντέλο. Θα δείτε ιδιαίτερα ενυπωσιακά καιρικά γραφικά με οπτικοακουστικό αποτέλεσμα χωρίς πρόσθετο λογισμικό.

Ο εξομοιωτής από την φιλοσοφία του και μόνον αντιλαμβάνεται κάποιος ότι απευθύνεται σε συστήματα - ρέπλικες, καθώς μπορεί να εξομοιώσει ιδιαίτερα ρεαλιστικά το πτητικό μοντέλο του αεροσκάφους, όμως μέχρι στιγμής, το περιβάλλον χρήσης και τα Virtual Cockpits που υπάρχουν, είναι τελείως πρωτόγονα.

Η επεκτασιμότητα του εξομοιωτή είναι βασισμένη στα addons, ενώ κάποιες εταιρείες όπως η Aerosoft έχουν ασχοληθεί με αυτό δημιουργώντας αεροδρόμια και sceneries. Πολλά addons μάλιστα είναι δωρεάν και παρέχονται μέσα από την ιστοσελίδα της εταιρείας. Πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι η PMDG έχει ξεκινήσει ένα πειραματικό project για την δημιουργία ενός addon για το X-Plane.
OAL644 Stavros Palatsidis
Full Member
Full Member
Posts: 123
Joined: Fri Apr 06, 2012 7:42 pm
Name: Stavros Palatsidis
Callsign: OAL644

Re: FSX, P3D ή κάτι άλλο;

Post by OAL644 Stavros Palatsidis »

Πολύ καλή η εισαγωγή σου Αλέξανδρε!!
Στο δια ταύτα τώρα λαμβάνοντας υπ' όψιν την προσωπική μου εμπειρία και στα 3 προαναφερθέντα FSs.
Πριν ξεκινήσω, αναφέρω τα κύρια χαρακτηριστικά του υπολογιστή μου, στον οποίο και πραγματοποίησα τις δοκιμές :

I5 4670K (O/C 4.2GHz)
8GB ram 2000MHz
GTX 760
2 X 120GB + 1 X 60 SSDs

Λοιπόν, έχουμε και λέμε :

FSX
Το πλέον διαδεδομένο FS με πλήρη υποστήριξη addons κατασκευαστών.
Είναι και θα είναι το πλέον διαδεδομένο FS στους χρήστες, όσο είναι το μόνο που λαμβάνει την πλήρη υποστήριξη των κύριων κατασκευαστών addons.
Νο 1 με τα όποια προβλήματά του, π.χ. ΟΟΜs.

P3D
O διάδοχος του FSX. Μόνο που αυτό θα γίνει όταν και μόνο όταν λάβει και αυτό την πλήρη υποστήριξη των πιο πάνω αναφερόμενων κύριων κατασκευαστών όχι μόνο γι αυτά που θα βγουν, αλλά και για αυτά που έχουν ήδη βγει (π.χ. η Αθήνα της FLYTAMPA. Που είναι τα PAPI lights, οεεοο?)
Η χρήση του migration tool, τις περισσότερες φορές είναι ασπιρίνη και όχι αντιβίωση.
Έχει πολύ καλύτερα γραφικά (κυρίως ως αναφορά τις σκιάσεις) από το FSX, εκμεταλλεύεται πολύ καλύτερα τις (και απαιτεί ταυτόχρονα) καλές κάρτες γραφικών.
Τρέχει πιο smooth, με καλύτερα FPS, καθώς και το ότι εκμηδενίζει σχεδόν τα OOMs.

Χ-PLANE
Το μακρινό μέλλον δείχνει X-PLANΕ, ή κάποιο άλλο FS 64bit.
Προς το παρόν, απέχει μακράν από το να ανταγωνιστεί (σε ποσοστά επί των simmers) τα άλλα 2 FSs.
Eκτός από τα μείον που αναφέρει ο Αλέξανδρος, όποιος προσπαθήσει να το δοκιμάσει, το εντελώς διαφορετικό περιβάλλον χρήσης και παραμετροποίησής του, θα τον ξενίσει (και απογοητεύσει ενίοτε) αρκετά έως πολύ.

Προσωπικά, πετάω κυρίως με FSX.
Με P3D πετάω μόνο το airbus της Aerosoft και το Q-400 της Majestic, σε αεροδρόμια που ήδη υποστηρίζονται επίσημα. Έτσι χαίρομαι ενίοτε και τα καλύτερα γραφικά του P3D.
Πάντως, η κάρτα γραφικών μου, ομολογώ ότι αγωνίζεται σκληρά για να τρέξει το P3D. Συγνώμη, αλλά θεωρώ πολλά τα περίπου €500 που στοιχίζει μια 780Ti για να σηκώσει άνετα σχετικά το P3D.

Tυχόν γνώμες ή διαφωνίες ευπρόσδεκτες.
Image
OAL423 Panos Zegklas
Newbie
Newbie
Posts: 24
Joined: Mon Mar 24, 2014 1:40 am
Name: Panos Zegklas
Callsign: OAL423

Re: FSX, P3D ή κάτι άλλο;

Post by OAL423 Panos Zegklas »

Και βέβαια μην ξεχνάμε ότι σύντομα έρχεται και η συνέχεια του FSX απ' την Microsoft ;) Οπότε αναμονή πριν επιλέξουμε διάδοχο. Κακά τα ψέματα το FSX μαζί με όλα τα προβληματάκια που έχει είναι ένα προϊόν το οποίο δημιουργήθηκε αρκετά χρονάκια πριν... όπου σημαίνει πολύ μπροστά για την εποχή του! Προσωπικά πιστεύω ότι κανένα άλλο δεν πρόκειται να το φτάσει και ιδικά αν έχει την ίδια πορεία απ' τον vendor που έχει πάρει τα δικαιώματα να το συνεχίσει. Ιδικά αν υλοποιηθεί σε 64bit :)
Image
Post Reply