Generating valid Flight Plans for EUROPE

Πληροφορίες που αφορούν όλες τις θυγατρικές / Information concerning all subsidiaries
Post Reply
User avatar
OAL269 Kyprianos Biris
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 331
Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
Name: Kyprianos Biris
Callsign: OAL269

Generating valid Flight Plans for EUROPE

Post by OAL269 Kyprianos Biris »

Συχνά ψάχνουμε ένα Flight Plan για μια πτήση που θέλουμε και όταν το βρούμε τυχαίνει να μην είναι συμβατό με το AIRAC Cycle που έχουμε περάσει στο FMC μας.

Airways, navaids & fixes αλλάζουν κατά καιρούς με τα AIRAC Cycles (βάσεις αεροναυτικών δεδομένων) που για τα FS add on's βρίσκουμε στο http://www.navigraph.com/.

Επόμενο βήμα είναι να ψάξουμε εναλλακτικά πλάνα από άλλες πηγές.

To σύνηθες εμπόδιο σε αυτές τις περιπτώσεις (με παλαιότερα πλάνα) είναι το Eurocontrol Validation (IFPUV) από το οποίο με τα πλάνα που ...

Α) χρησιμοποιούν Airways & Fixes που δεν υπάρχουν πια
ή
Β) διαδρομές που δεν εμπίπτουν στις προσυμφωνημένες/καθορισμένες διαδρομές από τα (real)ACCs & Eurocontrol ανά προορισμούς και αναχωρήσεις για λόγους ομαλού FLOW CONTROL.

... έχει ως αποτέλεσμα να μην κάνει validate το πλάνο το IFPUV του Eurocontrol.

Αυτό με τη σειρά του δεν τα αφήνει τα FPL να αποθηκευτούν σε εργαλεία όπως το VROUTE τα οποία χρησιμοποιούμε στο FS για προετοιμασία της πτήσης.
Εκεί αν περνάει το Α αλλά όχι το Β μπορείς μόνο να τα αποθηκεύσεις ως Private Routes που τα βλέπεις μόνο εσύ ή μέλη κοινότητας όπως το "Olympic Air Virtual" group του VROUTE.

Για να δοκιμάσετε FPLs έξω από VROUTE υπάρχουν και άλλες λύσεις.
Το πολύ βαρύ IFPUV portal του Eurocontrol εδώ:
http://www.public.cfmu.eurocontrol.int/ ... eway/spec/
κουτάκι "Flight Planning" κάτω δεξιά
ή σε πιο απλή μορφή εδώ από άλλο portal αν ξέρετε να το εισάγεται σε πλήρη TEXT μορφή:
http://www.eurofpl.eu/validation/
Πρέπει όμως να ξέρετε τι κωδικούς να βάλετε για τα αεροσκάφη (equipment κλπ.)

Αυτό είναι ένα πρόβλημα που εμφανίζεται κυρίως στην Ευρώπη λόγω Eurocontrol.
Στην Αμερική υπάρχουν τα "Preferred Routes" μεν αλλά απ'όσο γνωρίζω δεν υπάρχει κάτι υποχρεωτικό με την έννοια του validation ειδάλλως reject γιατί εκεί ενώ έχουν εξ' ίσου ΠΟΛΥ κυκλοφορία οι ελεγκτές είναι πολύ περισσότεροι με περισσότερα radar και παίζει πολύ διαχωρισμός ad hoc on the fly.

Αυτό πρακτικά για το Hobby μας δεν είναι ένα σοβαρό εμπόδιο. Μπορείτε και να πετάξετε και με "ληγμένα" στοιχεία.

Το πρόβλημα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι πως τα στοιχεία (AIRAC) που έχουν οι ελεγκτές στα Radar τους θα είναι ανανεωμένα και θα βλέπουν κάποιες διαφορές για το παραπάνω Α (όχι το Β). Επίσης για όσους χρησιμοποιούν εργαλεία που κάνουν export διάφορες μορφές FPL για χρήση στο FS (όπως αρχεία διαδρομής για συγκεκριμένα add on) ή απλά Flight Logs, το πιο πιθανόν είναι αν αυτά έχουν και το τελευταίο AIRAC Database να μην περνάνε το σχέδιο και ειδικά όσα επικοινωνούν με IFPUV όπως το VROUTE.

Εγώ προσωπικά για να βρω routes και να κάνω export τα αντίστοιχα αρχεία τους χρησιμοποιώ το VROUTE (Premium).
http://www.vroute.net/
Γνωρίζω πως το ίδιο κάνει και το FSBUILD αλλά δεν το έχω.
http://fsbuild.com/

Το VROUTE με τη σειρά του για να αποθηκεύσει routes που φτιάχνεις όταν δεν τα έχει, τα περνάει από IFPUV validation αν δεν θέλεις να τα έχεις private και να τα βλέπεις μόνο εσύ. Ότι βγαίνει public δηλαδή είναι IFPUV validated. Ότι δεν περνάει από IFPUV για τους παραπάνω Α και Β λόγους δεν μπορεί να σωθεί για μετέπειτα χρήση.

Σημ: Ο μάγκας τα περνάει από IFPUV για λόγους ρεαλισμού αλλά πιστεύω πως ίσως έχει και άλλα εργαλεία εκτός FS περιβάλλον που παρέχει επί πληρωμή υπηρεσίες με Flight Plans που πολύ βολικά καταχωρούν κατά ρυπάς οι flighsimmers στη βάση δεδομένων του. Δεν το γνωρίζω, υπόθεση κάνω.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για να βρει κανείς routes όταν αυτό που έχουν δεν περνάει από IFPUV ?

http://rfinder.asalink.net/free/ - άμεσο, current AIRAC (το παραπάνω Α) αλλά πολλές φορές ασύμβατο με standard routes (το παραπάνω Β)
http://vatroute.net/ καλό για Ευρώπη, καταχωρήσεις από χρήστες (κυρίως της VATSIM Germany) και η αιτία που ο Πολωνός ξεκίνησε το VROUTE ! πριν από χρόνια.
http://vataware.com/ - City Pair check και βλέπεις προηγούμενα πρόσφατα FPL από flightsimmers στο VATSIM. Δίνει ιδέες για routes αλλά καμια εγγύηση πως περνάνε Eurocontrol validation (εκτός αυτήν την εποχή - επανέρχεται μετά τα Χριστούγεννα)
[url]htttp://flightaware.com[/url] - με έλεγχο από ενεργές πτήσεις real αν υπάρχει ο συνδυασμός που θέλεις

Μετά copy-paste στο add route του VROUTE και αν περάσει είσαι ΟΚ.

Αν δεν περάσει εκεί αρχίζουν τα κόλπα και αυτός είναι ο λόγος αυτού του post.


Ακολουθεί περιγραφή πως να δημιουργούμε Flight Plans (FPLs) που να είναι συμβατά με το τρέχων AIRAC Cycle και Eurocontrol IFPUV.

Έχουν κυκλοφορήσει ελεύθερα προσβάσιμα εργαλεία για εύρεση Flight Plans On Line εδώ και καιρό.
http://www.rocketroute.com/ το οποίο για εύρεση Αutoroute (εύρεση route αν δε το έχεις) είναι επί πληρωμή
https://router.euroga.org/ - σχετικό post- το οποίο έχει εξαιρετικό λογισμικό για εύρεση Autoroute αλλά εστιάζει σε χαμηλότερα επίπεδα για IFR Γενική Αεροπορία και δεν ξέρω αν έχει δυνατότητα free access για Aviation Enthusiasts (χωρίς επίσημα στοιχεία με πτυχία πιλότου, contact details κλπ.)

Το καλύτερο για την περίπτωσή μας είναι το EuroFPL με ελεύθερη πρόσβαση με ένα απλό ID.
Πάμε στο EuroFPL portal που αρχικά φτιάχτηκε για real πιλότους εκτός αερογραμμών που δεν έχουν επιμελητείες να τους φροντίζουν και χρειαζόντουσαν εύκολα να βρίσκουν Flight Plans και να τα καταθέτουν από περιβάλλον εκτός γραφείου.
Ο τύπος που το έστησε είναι Ferry Pilot που μεταφέρει α/φη πέρα δώθε στον Ατλαντικό και σε άλλα μέρη του κόσμου.
http://www.eurofpl.eu/
Μήνες μετά την έναρξή του δώσανε πρόσβαση και σε μέλη που δεν είναι πιλότοι για έναν απλό λόγο, τον εμπλουτισμό της βάσης δεδομένων από hobb-ίστες ! (αντισταθμιστικά οφέλη).
Αργότερα βάλανε και ένα πολύ σημαντικό βοήθημα το CFMU Proposed routes που παρέχεται από το Eurocontrol σε συμβασιούχους για αυτήν την υπηρεσία (το παλεύει να το πάρει και το VROUTE).
Αν δεν περνάει το route σου από IFPUV δηλαδή το ίδιο το Eurocontrol σου προτείνει τη βέλτιστη λύση που περνάει με ανάλογο λογισμικό του. Καμιά φορά βγάζει κάποιες κουφές λύσεις για validation αλλά στο 90% των περιπτώσεων είναι ΟΚ.

Είναι το μοναδικό free / εύκολο εργαλείο που έχει αυτή τη δυνατότητα και αυτός είναι ο λόγος που καταχωρώ αυτό το post.

ΒΗΜΑΤΑ:

A.
Φτιάχνουμε ένα user ID για login από "Create new account". Είναι χωρίς χρέωση.

B.
Πάμε PILOT REGISTRY
Στο πεδίο Pilot License - εφόσον δεν έχετε - επιλέγετε No Filing - Aviation Enthusiast Only και στα πεδία Pilot License Number και License Issuing Agency βάζετε N/A (Not Applicable)

C.
AIRCRAFT HANGAR
Φτιάχνετε ένα εικονικό προφίλ α/φους με το οποίο θα δοκιμάζετε τα FPL σας.
Στοιχεία που έχω βάλει εγώ με σειρά καταχώρησης:
SXBBB
Β738
BOEING738
M
SDGRWY/S (10 EQUIPMENT - έχει σημασία)
Ν0470F380
PBN/A1L1 (18 OTHER INFORMATION - έχει σημασία)
Στο 19 έχω βάλει (για να μη μου μπλοκάρει διαδικασίες)
Ε/ 0700
P/020
R/UVE
J/L

και στο PERFORMANCE PRΟFILE κάποια λογικά νούμερα (δεν ξέρω αν είναι απαραίτητο, ίσως μόνο για το briefing pack που δεν μας αφορά εδώ)



Αφού τα καταχωρήσετε,

D.
ROUTE FINDER
επιλέγετε το α/φος SXBBB
επιλέγετε ένα ύψος π.χ. FL380 και καταχωρείτε τα ADEP & ADEST ICAO codes

Πατάμε [SEARCH] και βγάζει τα αποθηκευμένα FPLs από 1. άλλους χρήστες, 2. από εσάς και 3. τα CFMU Proposed routes.

E.
Για να τα δοκιμάσετε πατάτε [validate] [map] [copy] για να δείτε αν περνάει validation, να το δείτε σε ένα απλό χάρτη ή να περάσετε το text στο επάνω πεδίο, αντίστοιχα.

Εκεί θα δείτε πως κάποια προ-αποθηκευμένα δεν περνάνε validation πια.
Άλλες φορές περνάνε όμως. Είναι σχέδια που έχουν κάνει real πιλότοι ή επιμελητείες που το χρησιμοποιούν για διαδρομές που χρειάστηκαν στο παρελθόν και εκεί θα δείτε και κόλπα με αλλαγές FL's ή DCT's καθ' οδόν για να κάνουν bypass περιορισμούς Eurocontrol.

Αντίστοιχα δεν έχει νόημα να δοκιμάσετε άλλα από FS εργαλεία μιας και το VROUTE ήδη μπορεί να τσεκάρει το IFPUV αλλά (προς το παρόν) δεν έχει το "CFMU Proposed routes".
Αυτό που έχει μεγάλη αξία στο EUROFPL.eu είναι το "CFMU Proposed routes" που δεν έχουν τα άλλα εργαλεία.

Σημ:Μόνο το router.euroga.org το κάνει με δικό του λογισμικό αλλά όπως προανέφερα δεν βολεύει για την περίπτωση.
Έχει προχωρημένα κόλπα με FORCE VIA κλπ. για να του επιβάλεις να βρει λύση από ένα VOR/FIX π.χ. που δεν έχει το Eurocontrol Proposed Routes αλλά για το Flight Sim δεν είναι τόσο χρήσιμο.

Εκεί βλέπετε όταν βγάζει και διαφορετικά FPLs και το ποσοστό % που είναι εκτός της νοητής ευθείας (great circle) ADEP με ADEST.
Όσο λιγότερο, τόσο καύσιμο γλιτώνουμε.

F.
Copy-Paste στο VROUTE (ή ότι χρησιμοποιείτε), save και μετά export κλπ.

Στο VROUTE θέλει καμιά φορά παιχνίδι με τα MIN & MAX ύψη γιατί μερικά routes κάτω από FL310 ή πάνω από FL320 δεν περνάνε IFPUV.

Σημ.: Στο VROUTE θα δείτε κάποια FPLs "courtesy of EuroFPL". Έχουν συνάψει συμφωνία ανταλλαγής FPLs μεταξύ τους για τα προφανή αντισταθμιστικά οφέλη αμφότερων που ανέφερα παραπάνω.

Εγώ χρησιμοποιώ το EuroFPL για κατάθεση (real) σχεδίων μου με το PPL μου για VFR & IFR και είναι πολύ εύχρηστο και τσάμπα.
Έχει χρεώσεις αλλά είναι αν θέλεις να καταθέσεις (real) πάνω από 10 FPLs το μήνα και αν θέλεις ένα advanced pre flight briefing με πλήρες φάκελο weather, notam's κλπ.

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ :
Όλη η παραπάνω διαδικασία με τα "CFMU Proposed routes" φτάνει μέχρι τα όρια του CFMU Airspace.
Δηλαδή μετά την Ιρλανδία ή την Κύπρο για παράδειγμα δεν προτείνει και βάζει ένα απλό direct DCT.
Εκεί θέλει κόψε ράψε για το υπόλοιπο κομμάτι όταν π.χ. εμπλέκονται NAT tracks για Ατλαντικό http://www.blackswan.ch/nat/ ή άλλα routes στη Ρωσία, μέση ανατολή κλπ. Αυτό γίνεται με χάρτη (π.χ. το JeppView) όπου πρέπει να μπορείς να βλέπεις τους αεροδιαδρόμους και να παίζεις με αλλαγές των routes και να δοκιμάζεις πάλι το Eurocontrol validation.

Εκεί μπορεί να χρειαστεί να ενώσουμε μέρη FPLs από διαφορετικές πηγές για να καταλήξουμε στο τελικό.
Για να μπω σε NAT TRACK π.χ. από Αθήνα για Ατλαντικό ωκεανό βρίσκω ένα FPL από Αθήνα για το κοντινότερο αεροδρόμιο Γαλλίας, Αγγλίας, Ιρλανδίας κλπ. πάνω στο θεωρητικό "great circle route" και από εκεί μετά με το χάρτη το συνδέω με την είσοδο στο επιθυμητό NAT track.
Image
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
OAL109 Mike Ionas
Administrator
Administrator
Posts: 1276
Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
Name: Mike Ionas
Callsign: OAL109

Re: Generating valid Flight Plans for EUROPE

Post by OAL109 Mike Ionas »

Changed to "sticky".
Image
User avatar
OAL269 Kyprianos Biris
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 331
Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
Name: Kyprianos Biris
Callsign: OAL269

Re: Generating valid Flight Plans for EUROPE

Post by OAL269 Kyprianos Biris »

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για την CHARTER
OAL2008 EGKK EFOU
To υπάρχων (σε OAV & VROUTE) ήταν expired στο VROUTE και δεν πέρναγε validation λόγω αλλαγών σε Airways/Fixes.
Αυτό του rfinder/free δεν πέρναγε τα standard routes (το παραπάνω B) για EGKK

Από EuroFPL αρχικά και με παιχνίδι FL restrictions έγινε validated ως εξής:
CLN UL620 ARTOV UM604 INBOB M604 SVA M609 ULMUG M125 ELVOM P850 BAKIL T70 KETEL/N450F280 T70 XEVAP
μιας και το VROUTE έβγαζε πρόβλημα στο ύψος στο KETEL πάνω από 280.
H σύνταξη είναι πάντα Fix/ταχύτηταύψος όπου γίνεται η αλλαγή.

Αντίστοιχα για OAL2009 EFOU EGKK
XEVAP T70 SUTEV/N0450F280 T70 BAKIL/N0450F380 P850 TOR L39 GOLUM N866 UPGAS UN866 BUKUT UP7 SONOG UY4 ODROB UY76 KOPUL

Και για τα δυο το Eurocontrol CFMU Proposed routes δεν έβγαζε τίποτα (κάποιες φορές χάνεται η επικοινωνία τους) και από την αιτία REJECT στο VROUTE άλλαξα τα ύψη για να περάσει τους περιορισμούς. Στην πράξη βέβαια κατά την on line πτήση δεν τίθεται θέμα ανεβοκατεβάσματος εκτός αν ο ελεγκτής είναι πολύ ψαγμένος !
Image
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
User avatar
OAL269 Kyprianos Biris
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 331
Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
Name: Kyprianos Biris
Callsign: OAL269

Re: Generating valid Flight Plans for EUROPE

Post by OAL269 Kyprianos Biris »

Εκτός από το http://www.eurofpl.eu που ψάχνω για λύσεις με Eurocontrol validated IFR FPLs κατάφερα να βρω το χρόνο και να φτιάξω προφίλ στο https://www.autorouter.eu


Και τα δυο, EUROFPL & AUTOROUTER είναι γενικά για Γενική Αεροπορία, μόνο IFR και όχι VFR routes για light GA & high Performance turboprops σε Lower Airspace, αλλά ψάχνουν το Eurocontrol για λύσεις και σε upper levels αν τους το ζητήσεις στα ανάλογα πεδία κάτι που εξυπηρετεί την FS κοινότητα.

Και τα δυο είναι FREE.

To AUTOROUTER εξηγεί στο Documentation -> F.A.Q. γιατί θα παραμείνει πάντα χωρίς χρέωση.

Το AUTOROUTER είναι πιο "έξυπνο" μιας και ψάχνει δυναμικά (με λογισμικό στο παρασκήνιο) τη λύση για βέλτιστο route αντί να κοιτάει μόνο τα database από Eurocontrol suggested routes ή από routes από άλλους χρήστες.


Δεν το είχα ψάξει τόσο καιρό γιατί ενώ στο EUROFPL είναι πιο εύκολο να στήσεις aircraft profile για airliner (π.χ. ένα B738), στο AUTOROUTER είναι πιο δύσκολο. Θέλει λεπτομερή performance numbers (Climb, Cruise, Descent etc.) και equipment codes π.χ. για RNAV / RNP / PBN.
Τελικά βρήκα το χρόνο και έψαξα και του έβαλα τα απαραίτητα για ένα πρότυπο B738 για να μπορώ να βγάζω FPLs για το FligfhtSim.


Το EUROFPL σου βγάζει (για το route που ζητάς)
- FPLs που έχουν γίνει validate από άλλους στο παρελθόν (κάποια δεν γίνονται validate πια)
- FPLs που σου προτείνει το Eurocontrol για το DEP & DEST σου.
Κάποιες φορές (σπάνια) το δεύτερο δεν βγάζει λύσεις, ίσως από Eurocontrol να μη στέλνουν data σε κάποιες φάσεις.

ΔΕΝ προσπαθεί να βρει εναλλακτικές λύσεις όταν το Eurocontrol δεν βγάζει το βέλτιστο route ή καθόλου λύση.


Το AUTOROUTER σου βγάζει λύσεις δυναμικά, προσπαθεί, δοκιμάζει (σου δείχνει την εξέλιξη) κάνει Eurocontrol validate καθώς προσπαθεί και καταλήγει στη καλύτερη λύση. Θέλει λίγο διάβασμα το Documentation για να καταλάβει κάποιος πως τα επιλεγμένα ή όχι parameters επηρεάζουν τη λύση που θα βρει.

Αποφυγή κατάθεσης REAL Flight Plan:

Το μεν EUROFPL έχει δυνατότητα εγγραφής ως Enthusiast και εκεί δεν κινδυνεύεις να καταθέσεις REAL Flight Plan.

Το AUTOROUTER για να σου δώσει δυνατότητα να καταθέσεις REAL Flight Plan πρέπει να ζητήσεις το προνόμιο αυτό με support ticket όπου θα σου ζητήσουν πτυχία κλπ. οπότε ως Flightsimmer δεν κινδυνεύεις για κατάθεση FPL από λάθος.

Το AUTOROUTER έχει πολύ περισσότερο υλικό υποστήριξης. Λεπτομερές Manual, F.A.Q., (βλ. Documentation) δυναμικό (vector based) χάρτη, NOTAMs, ΟΛΟΥΣ τους χάρτες που είναι δημοσιευμένους στα Ευρωπαϊκά AIP και πολλά άλλα.

Το μόνο δύσκολο κομμάτι στο AUTOROUTER είναι να φτιάξεις ένα AIRCRAFΤ PROFILE το οποίο θα χρησιμοποιεί για τα FPLs.

Με λίγο googl-άρισμα βρίσκεις τα στοιχεία όμως.
Image
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
Post Reply