ACARS ZFW & Fuel and Dispath Office
-
- Jr. Member
- Posts: 50
- Joined: Tue Jun 12, 2012 11:51 am
- Name: Panagiotis Konstantinidis
- Callsign: OAL852
ACARS ZFW & Fuel and Dispath Office
Καλησπέρα, σήμερα πραγματοποίησα δύο πτήσεις για την Airlines, κλείνοντας ένα A320 (SX-OAM) από το Βενιζέλο που εμφανιζόταν να έχει 19 τόνους καύσιμο.
Στο πρώτο leg (LGAV-LGIR, PirepID: 201875) έβαλα ακριβώς όσο καύσιμο είχε το αεροπλάνο - για την ακρίβεια 36kg λιγότερο λόγω στρογγυλοποιήσεων - και 4 τόνους payload (pax & cargo). Όλα καλά, μόνο που αφού προσγειώθηκα, είδα πως στα οικονομικά στοιχεία της πτήσης με είχε χρεώσει για καύσιμο που δεν είχα αγοράσει. Το αποτέλεσμα, χασούρα 617 δολάρια για το μαγαζί. Υποθέτω πως είναι κάποιο bug στους υπολογισμούς των οικονομικών στοιχείων της επιμελητείας;
Στο δεύτερο leg (LGIR-LGAV, PirepID: 201886), πάλι φόρτωσα όσο καύσιμο είχε το αεροπλάνο στην επιμελητεία και 5.8 τόνους payload. Αφού λοιπόν τελείωσα την πτήση, είδα πως αυτή τη φορά το ACARS δεν είχε διαβάσει καθόλου το Payload μου, έδινε λάθος νούμερο στο ZFW = Empty Weight, παρ' όλο που την ώρα της πτήσης το ZFW ήταν σωστό και ίσο με περίπου 47 τόνους. Φυσικά, στα οικονομικά στοιχεία της πτήσης η χασούρα ήταν 4k δολάρια. Bug του ACARS αυτή τη φορά;
Οι πτήσεις γίνανε με το Airbus της Aerosoft και μεταξύ των legs είχε γίνει επανεκίνηση του συστήματος.
Στο πρώτο leg (LGAV-LGIR, PirepID: 201875) έβαλα ακριβώς όσο καύσιμο είχε το αεροπλάνο - για την ακρίβεια 36kg λιγότερο λόγω στρογγυλοποιήσεων - και 4 τόνους payload (pax & cargo). Όλα καλά, μόνο που αφού προσγειώθηκα, είδα πως στα οικονομικά στοιχεία της πτήσης με είχε χρεώσει για καύσιμο που δεν είχα αγοράσει. Το αποτέλεσμα, χασούρα 617 δολάρια για το μαγαζί. Υποθέτω πως είναι κάποιο bug στους υπολογισμούς των οικονομικών στοιχείων της επιμελητείας;
Στο δεύτερο leg (LGIR-LGAV, PirepID: 201886), πάλι φόρτωσα όσο καύσιμο είχε το αεροπλάνο στην επιμελητεία και 5.8 τόνους payload. Αφού λοιπόν τελείωσα την πτήση, είδα πως αυτή τη φορά το ACARS δεν είχε διαβάσει καθόλου το Payload μου, έδινε λάθος νούμερο στο ZFW = Empty Weight, παρ' όλο που την ώρα της πτήσης το ZFW ήταν σωστό και ίσο με περίπου 47 τόνους. Φυσικά, στα οικονομικά στοιχεία της πτήσης η χασούρα ήταν 4k δολάρια. Bug του ACARS αυτή τη φορά;
Οι πτήσεις γίνανε με το Airbus της Aerosoft και μεταξύ των legs είχε γίνει επανεκίνηση του συστήματος.
- OAL853 Nick Papandreou
- Administrator
- Posts: 696
- Joined: Thu Oct 18, 2012 2:47 am
- Name: Nick Papandreou
- Callsign: OAL853
Re: ACARS ZFW & Fuel and Dispath Office
Καλησπέρα Πάνο,
Επειδή όπως ξέρεις το πετάω συχνά το συγκεκριμένο αεροσκάφος, να υποθέσω πως έτρεξες το ACARS (το πρόγραμμα, δεν εννοώ το start flight) και μετά φόρτωσες το αεροσκάφος από το δεξί MCDU?
Επειδή όπως ξέρεις το πετάω συχνά το συγκεκριμένο αεροσκάφος, να υποθέσω πως έτρεξες το ACARS (το πρόγραμμα, δεν εννοώ το start flight) και μετά φόρτωσες το αεροσκάφος από το δεξί MCDU?
-
- Jr. Member
- Posts: 50
- Joined: Tue Jun 12, 2012 11:51 am
- Name: Panagiotis Konstantinidis
- Callsign: OAL852
Re: ACARS ZFW & Fuel and Dispath Office
Καλημέρα Νικολή, πιθανόν να το έκανα και έτσι, δεν θυμάμαι για να είμαι ειλικρινής.
Όπως και να έχει, το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν το γνώριζα, οπότε κάτι μάθαμε πάλι σήμερα
Ευχαριστώ
Όπως και να έχει, το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν το γνώριζα, οπότε κάτι μάθαμε πάλι σήμερα
Ευχαριστώ
-
- Full Member
- Posts: 118
- Joined: Mon Apr 07, 2014 3:48 pm
- Name: Christos Makris
- Callsign: OAL260
Re: ACARS ZFW & Fuel and Dispath Office
Μάλλον πρέπει να υπάρχει κάποιο BUG στο θέμα καυσίμων.
ID 201947 JS41 To ACARS το ξεκίνησα αφότου είχα φορτώσει.
Το αεροσκάφος σύμφωνα με το dispatch είχε 1693 κιλά. Το φόρτωσα με τόσα και το report δείχνει σαν αρχική 1666 κιλά και σαν fuel bought -19KG!!
Στο τελικό report με έχει χρεώσει με -927,59 για καύσιμα... Από που βγαίνει αυτή η τιμή από την στιγμή που δεν πήρα καύσιμα καθόλου?
ID 201947 JS41 To ACARS το ξεκίνησα αφότου είχα φορτώσει.
Το αεροσκάφος σύμφωνα με το dispatch είχε 1693 κιλά. Το φόρτωσα με τόσα και το report δείχνει σαν αρχική 1666 κιλά και σαν fuel bought -19KG!!
Στο τελικό report με έχει χρεώσει με -927,59 για καύσιμα... Από που βγαίνει αυτή η τιμή από την στιγμή που δεν πήρα καύσιμα καθόλου?
- OAL853 Nick Papandreou
- Administrator
- Posts: 696
- Joined: Thu Oct 18, 2012 2:47 am
- Name: Nick Papandreou
- Callsign: OAL853
Re: ACARS ZFW & Fuel and Dispath Office
Χρήστο, το report στο word αναφέρει τα ίδια νούμερα?810670 wrote:Μάλλον πρέπει να υπάρχει κάποιο BUG στο θέμα καυσίμων.
ID 201947 JS41 To ACARS το ξεκίνησα αφότου είχα φορτώσει.
Το αεροσκάφος σύμφωνα με το dispatch είχε 1693 κιλά. Το φόρτωσα με τόσα και το report δείχνει σαν αρχική 1666 κιλά και σαν fuel bought -19KG!!
Στο τελικό report με έχει χρεώσει με -927,59 για καύσιμα... Από που βγαίνει αυτή η τιμή από την στιγμή που δεν πήρα καύσιμα καθόλου?
- OAL853 Nick Papandreou
- Administrator
- Posts: 696
- Joined: Thu Oct 18, 2012 2:47 am
- Name: Nick Papandreou
- Callsign: OAL853
Re: ACARS ZFW & Fuel and Dispath Office
Πάνο νομίζω ότι βρήκα το πρόβλημα. Με το που δένεις και ανοίγεις τις πόρτες, το 320 της Aerosoft αδειάζει το αεροσκάφος από τους επιβάτες και το φορτίο ετοιμάζοντάς το για πιθανό turn around, με αποτέλεσμα να πέφτει το ZFW βάση του οποίου υπολογίζονται τα καύσιμα στο Flight Details. Έτσι αν πατήσεις end flight αφού έχεις αποβιβάσει και στείλεις το pirep, το zfw που καταχωρείται στην επιμελητεία, είναι αυτό του άδειου αεροσκάφους.1180849 wrote:Καλημέρα Νικολή, πιθανόν να το έκανα και έτσι, δεν θυμάμαι για να είμαι ειλικρινής.
Όπως και να έχει, το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν το γνώριζα, οπότε κάτι μάθαμε πάλι σήμερα
Ευχαριστώ
-
- Full Member
- Posts: 118
- Joined: Mon Apr 07, 2014 3:48 pm
- Name: Christos Makris
- Callsign: OAL260
Re: ACARS ZFW & Fuel and Dispath Office
Νίκο δεν έχω την επιλογή ενεργοποιημένη στο ACARS. θα την ενεργοποιήσω και θα δω τι βγάζει στην επόμενη πτήση που θα κάνω tankering.1228511 wrote:Χρήστο, το report στο word αναφέρει τα ίδια νούμερα?810670 wrote:Μάλλον πρέπει να υπάρχει κάποιο BUG στο θέμα καυσίμων.
ID 201947 JS41 To ACARS το ξεκίνησα αφότου είχα φορτώσει.
Το αεροσκάφος σύμφωνα με το dispatch είχε 1693 κιλά. Το φόρτωσα με τόσα και το report δείχνει σαν αρχική 1666 κιλά και σαν fuel bought -19KG!!
Στο τελικό report με έχει χρεώσει με -927,59 για καύσιμα... Από που βγαίνει αυτή η τιμή από την στιγμή που δεν πήρα καύσιμα καθόλου?
-
- Newbie
- Posts: 9
- Joined: Tue Jan 29, 2013 8:41 pm
- Name: George Mavrikakis
- Callsign: OAL564
Re: ACARS ZFW & Fuel and Dispath Office
Καλησπερα στη παρεα.
Εγω εχω πολλα θεματα με το ACARS. Αλλους επιβατες και φορτια βαζω αλλα διαβαζει, αλλο touchdown κανω με b739 αλλο γραφει. Τα καυσιμα μου τα βγαζει σωστα. Στις 15/3 εκανα 3 πτησεις στην ΑIRLINES lgav-lgko lgko-lgts και LGTS-LGAV , στις 2 τελευταιες μου βγαζει και στις 2 το ιδιο touchdown v/s ενω στην τελευταια μου λεει οτι πηγα απο lgts-lgav μεσω Κω στον χαρτη.
Σε καθε περιπτωση ομως θελω να δωσω συγχαρητηρια στον ανθρωπο που το δημιουργησε γιατι ειναι μια δυσκολη εφαρμογη.
Εγω εχω πολλα θεματα με το ACARS. Αλλους επιβατες και φορτια βαζω αλλα διαβαζει, αλλο touchdown κανω με b739 αλλο γραφει. Τα καυσιμα μου τα βγαζει σωστα. Στις 15/3 εκανα 3 πτησεις στην ΑIRLINES lgav-lgko lgko-lgts και LGTS-LGAV , στις 2 τελευταιες μου βγαζει και στις 2 το ιδιο touchdown v/s ενω στην τελευταια μου λεει οτι πηγα απο lgts-lgav μεσω Κω στον χαρτη.
Σε καθε περιπτωση ομως θελω να δωσω συγχαρητηρια στον ανθρωπο που το δημιουργησε γιατι ειναι μια δυσκολη εφαρμογη.
-
- Administrator
- Posts: 1276
- Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
- Name: Mike Ionas
- Callsign: OAL109
Re: ACARS ZFW & Fuel and Dispath Office
Καλησπέρα,
Δεν υπάρχει τρόπος να διαβάσει το ACARS τους επιβάτες και το φορτίο που επιλέγεις ως ξεχωριστές τιμές. Διαβάζει το συνολικό payload (pax+cargo) και στη συνέχεια, με βάση τα χαρακτηριστικά του αεροσκάφους κι έναν αλγόριθμο, μεταφράζει το payload σε επιβάτες και cargo. Αυτό γίνεται λόγω περιορισμού των δεδομένων που δίνει το FS.OAL564 George Mavrikakis wrote:Αλλους επιβατες και φορτια βαζω αλλα διαβαζει,
Πως το συμπεραίνεις αυτό;OAL564 George Mavrikakis wrote:αλλο touchdown κανω με b739 αλλο γραφει.
-
- Newbie
- Posts: 9
- Joined: Tue Jan 29, 2013 8:41 pm
- Name: George Mavrikakis
- Callsign: OAL564
Re: ACARS ZFW & Fuel and Dispath Office
Γεια σου Mike,
Παραλληλα με το Acars τρεχω και το fspassengers. Στην πτηση 202064 πατησα με 254 και τα δυο προγραμματα εδειξαν το ιδιο. Στην πτηση 202079 πατησα με 468 κατα δυο προγραμματα εδειξαν το ιδιο. Στη πτηση 202075 το acars εδειξε παλι 468 και το fspassengers 247.
Και στις 3 πτησεις πετουσα με B739 της PMDG απο την airlines χρεωθηκα το OGQ A321.
Παραλληλα με το Acars τρεχω και το fspassengers. Στην πτηση 202064 πατησα με 254 και τα δυο προγραμματα εδειξαν το ιδιο. Στην πτηση 202079 πατησα με 468 κατα δυο προγραμματα εδειξαν το ιδιο. Στη πτηση 202075 το acars εδειξε παλι 468 και το fspassengers 247.
Και στις 3 πτησεις πετουσα με B739 της PMDG απο την airlines χρεωθηκα το OGQ A321.
-
- Administrator
- Posts: 1276
- Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
- Name: Mike Ionas
- Callsign: OAL109
Re: ACARS ZFW & Fuel and Dispath Office
Και γιατί υποθέτεις πως το FSP είναι πιο ακριβές από το ACARS?
-
- Newbie
- Posts: 9
- Joined: Tue Jan 29, 2013 8:41 pm
- Name: George Mavrikakis
- Callsign: OAL564
Re: ACARS ZFW & Fuel and Dispath Office
Mike παρακατω ειναι τα δυο Pirep.
Πως γινεται να προσγειωνομαι σε 2 διαφορετικα αεροδρομια την ιδια χρονικη στιγμη με το ιδιο αεροσκαφος με τις ιδιες ταχυτητες?
ριξε μια ματια εδω.. http://prntscr.com/6hpp2g
Πως γινεται να προσγειωνομαι σε 2 διαφορετικα αεροδρομια την ιδια χρονικη στιγμη με το ιδιο αεροσκαφος με τις ιδιες ταχυτητες?
ριξε μια ματια εδω.. http://prntscr.com/6hpp2g
-
- Administrator
- Posts: 1276
- Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
- Name: Mike Ionas
- Callsign: OAL109
-
- Jr. Member
- Posts: 50
- Joined: Tue Jun 12, 2012 11:51 am
- Name: Panagiotis Konstantinidis
- Callsign: OAL852
Re: ACARS ZFW & Fuel and Dispath Office
Το συγκεκριμένο πρόβλημα μου έχει προκύψει όταν έκανα return legs και στην επιστροφή δεν είχα κλείσει και ανοίξει ξανά το ACARS.
Όταν προσγειώθηκα τη δεύτερη φορά, στο pirep που έστειλε πέρασε τα στοιχεία της πρώτης πτήσης. Για reference, είναι το πρώτο ζευγάρι LGAV - LGIR - LGAV που έκανα 22/2 (201116 & 201115)
Όταν προσγειώθηκα τη δεύτερη φορά, στο pirep που έστειλε πέρασε τα στοιχεία της πρώτης πτήσης. Για reference, είναι το πρώτο ζευγάρι LGAV - LGIR - LGAV που έκανα 22/2 (201116 & 201115)
- OAL853 Nick Papandreou
- Administrator
- Posts: 696
- Joined: Thu Oct 18, 2012 2:47 am
- Name: Nick Papandreou
- Callsign: OAL853
Re: ACARS ZFW & Fuel and Dispath Office
Γιώργο, ότι είπε κι ο Πάνος, πιθανότατα δεν επανεκκίνησες το ACARS με αποτέλεσμα μερικά από τα στοιχεία της δεύτερης πτήσης να είναι ίδια με της πρώτης.