How to Calculate Flex Temp D-rated Take Off

Σχετικά με Αεροπλάνα. / About addon aircraft for FS.
Post Reply
OAL809 Mihalis Velegrakis
Full Member
Full Member
Posts: 145
Joined: Sat Aug 21, 2010 7:42 am
Name: Mihalis Velegrakis
Callsign: OAL809

How to Calculate Flex Temp D-rated Take Off

Post by OAL809 Mihalis Velegrakis »

Καλησπερα.Πολλοι απο μας που πεταμε κανουμε καποιες στανταρ διαδικασιες οπως οι αληθινοι πιλοτοι.Θα ηθελα οποιος γνωριζει αρκετα καλα η εστω ελαχιστα να μου πει πως υπολογιζουμε Flex Temp Take Off που απευθυνεται στα airbus.Eχω πχ της Wilco Airbus vol 1,2 και δειχνει καποια chart tables αλλα δεν πολυ καταλαβαινω και επισης δεν εχει flex temp t/o.Ξερω οτι αυτο εξαρταται απο πολλους παραγοντες οπως θερμοκρασια,διαδρομος απογειωσης κτλ αλλα θελω να μαθω πως την υπολογιζουμε (σιγουρα δεν ειναι η εξωτερικη θερμοκρασια) και αν μπορω να βρω προγραμμα ή chart tables (οπως αλλιως λεγονται). Παρολο που εχω πατησει στο google δεν βρισκω κατι που να με ενδιαφερει συγκεκριμενα για τα airbus που περισσοτεροι απο σας πετατε.

Καθε σχολιο ευχαριστιση μου.Καλες πτησεις!!!!
Mihalis Velegrakis/OAL809
OAL109 Mike Ionas
Administrator
Administrator
Posts: 1276
Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
Name: Mike Ionas
Callsign: OAL109

Re: How to Calculate Flex Temp D-rated Take Off

Post by OAL109 Mike Ionas »

Ας πάρουμε για παράδειγμα το Α330. Ας υποθέσουμε πως θές να απογειωθείς από Αθήνα με Gross Weight 220t και διάδρομος εν χρήση είναι ο 03R. Επικρατεί άπνοια και η θερμοκρασία είναι 32 βαθμοί κελσίου. Ο 03R είναι 4000m και το ύψος περίπου 320ft.

Θα ανοίξεις τα performance tables για A330-XXX από το documentation που εγκαθίσταται με τα αεροσκάφη της Wilco. Θα πας στη δεύτερη σελίδα στο table για configuration 1+F και pressure altitude = 0ft. πρώτη σου δουλειά να υπολογίσεις το Maximum Takeoff Weight (MTOW) για τις συγκεκριμένες συνθήκες. Η θερσμοκρασία στο αεροδρόμιο είναι 32 βαθμοί και επιλέγεις το 32 από τη λίστα αριστερά με τις θερμοκρασίες. Ο 03R είναι 4000m και έτσι προχωράς προς τα δεξιά στη γραμμή για τους 32 βαθμούς μέχρι να φτάσεις στη στήλη για τα 4000m. Βλεπεις πως το βάρος που γράφεται εκεί είναι 243.5t. Αυτό είναι το MTOW σου λοιπόν για τις συγκεκριμένες συνθήκες. Το δικό σου GW είναι 220t άρα είσαι μέσα στα όρια. Στη συνέχεια κατεβαίνεις προς τα κάτω μέχρι να βρεις το βάρος σου. 220t δεν υπάρχει κι έτσι διαλέγεις το αμέσως μεγαλύτερο που είναι διαθέσιμο, 223.3t. Στο κουτάκι αναγράφονται οι V1/VR/V2 που είναι 145/156/162kts. Πηγαίνοντας αριστερά στη γραμμή αυτή βλέπεις πως η θερμοκρασία είναι 46 βαθμοί. Αυτή είναι η FLEX που θα χρησιμοποιήσεις για την απογείωσή σου. Στη συνέχεια πρέπει να υπολογίσεις το CG. Επειδή αυτό είναι αρκετά δύσκολο, άσε το MCDU να το συμπληρώσει αυτόματα, κάνοντας κλικ με το ποντίκι στα 1R και 2R κουμπιά στο INIT B page για CG/ZFW και BLOCK. Αν λοιπόν το CG είναι 30 θα πάς στη checklist στην τελευταία σελίδα των performance tables και από το πινακάκι που έχει κάτω θα δεις πως για CG 30 το trim πρέπει να είναι 2.5UP. Έχεις πλέον όλες τις πληροφορίες για να συμπληρώσεις το TO PERF PAGE στο MCDU:

FLAPS=1/2.5UP
FLEX=46
TA=9000
V1=145
VR=156
V2=162

Και πάλι τα παραπάνω είναι απλοποιημένα, καθώς ανάλογα με τον άνεμο και την κατάσταση του διαδρόμου (στεγνός, βρεγμένος, κλπ) προσαρμόζεις τα παραπάνω, αλλά αυτά είναι καλά για αρχή.

Και κάτι πολύ σημαντικό! Πάντα να πετάς τα Wilco σε expert mode. Τα βάρη υπολογίζονται από μόνα τους, άλλα τις πληροφορίες του TO PERF page στην MCDU πρέπει να τις υπολογίζεις μόνος σου, όπως αναφέρεται παραπάνω.

Μ.
Image
OAL809 Mihalis Velegrakis
Full Member
Full Member
Posts: 145
Joined: Sat Aug 21, 2010 7:42 am
Name: Mihalis Velegrakis
Callsign: OAL809

Re: How to Calculate Flex Temp D-rated Take Off

Post by OAL809 Mihalis Velegrakis »

Ευχαριστω πολυ για την βοηθεια!!!Με τα tables μπερδευομουν και δεν πολυ ασχοληθηκα.Παρα πολυ ωραια ευχαριστω και παλι..Επισης η aerosoft εβγαλε προς πωληση το καινουργιο της airbus/320/321 και εχει δικο της προγραμμα που τα υπολογιζει ολα αυτα..!!!Ελπιζω να δουμε livery με την Ολυμπιακη στο airbus της aerosoft!!!
Mihalis Velegrakis/OAL809
OAL109 Mike Ionas
Administrator
Administrator
Posts: 1276
Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
Name: Mike Ionas
Callsign: OAL109

Re: How to Calculate Flex Temp D-rated Take Off

Post by OAL109 Mike Ionas »

Για το Α320 της Wilco μπορείς να χρησιμοποιήσεις το TopCat για τον υπολογισμό των παραμέτρων της απογείωσης βάση της κατάστασης του αεροσκάφους και του αεροδρομίου. Είναι payware και εκτός από το Α320 μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τα Β737/8, Β744/F, B752, B763/F, F28, MD11/F και προστίθενται περισσότερα αεροσκάφη όσο περνάει ο καιρός. Μπορείς να βρεις και δωρεάν προγράμματα όπως το TPC. Ρίξε μια ματιά σε Avsim και Flightsim.

M.
Image
OAL809 Mihalis Velegrakis
Full Member
Full Member
Posts: 145
Joined: Sat Aug 21, 2010 7:42 am
Name: Mihalis Velegrakis
Callsign: OAL809

Re: How to Calculate Flex Temp D-rated Take Off

Post by OAL809 Mihalis Velegrakis »

για το topcat το ξερω και το χω ειναι πολυ καλο προγραμμα απλως με ενοχλει οτι εχει περιορισμενο αριθμο αεροπλανων και δεν εχει το 319 (που πεταω κιολας) και ειμαι να αναγκσμενος μεσω του 320 να αλλαζω τo permofance με τις προδιαγραφες του 319 αλλα και παλι δεν ξερω κατα ποσο αυτο το καθιστα αξιοπιστο στο flight planning
Mihalis Velegrakis/OAL809
Post Reply