CaptainSim 727 (FSX)

Σχετικά με Αεροπλάνα. / About addon aircraft for FS.
Post Reply
User avatar
OAL269 Kyprianos Biris
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 331
Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
Name: Kyprianos Biris
Callsign: OAL269

CaptainSim 727 (FSX)

Post by OAL269 Kyprianos Biris »

Παλιά στο FS9 είχα το DreamFleet 727 που ήταν πολύ καλό πτητικά & οπτικά και με ωραίο repaint για OA από Δημοσθένη Χουλιάρα.

Το post εδώ αφορά το "727 Captain" των Captain Sim που είναι για FSX και όχι το "Legendary 727" τους που είναι για FS9.

Με τους CS πολλά ακούγονται από παλιά (και τα πιστεύω) ως προς κάκιστο customer support, μέτρια πτητικά μοντέλα αλλά εκπληκτικά οπτικά μοντέλα μέσα και έξω.

Για το FSX μοντέλο βέβαια υπάρχουν καταχωρήσεις στο forum τους για "tweaks" από χρήστες - συγκεντρωτικό - με βελτιώσεις όπως πτητικό μοντέλο, INS, TCAS κ.α.

Βασικά όπως είναι αναμενόμενο με ενδιαφέρει το "727-200 Expansion Model" !

Ερώτηση 1: Έχει πετάξει κανείς το -200 expansion μοντέλο (v2.4) για FSX ;

Ερώτηση 2: Στις 300+ liveries που αναφέρει ότι είναι συμβατές για import από FS9 μοντέλο, υπάρχει της OA ;
Αν δεν έχεις αγοράσει το προϊόν δεν μπορείς να κάνεις Log In να δεις ποια είναι αυτά.
FS9 είχα το DF 727 και όχι το CS συνεπώς δεν μπορώ να δω.
Image
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
User avatar
OAL269 Kyprianos Biris
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 331
Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
Name: Kyprianos Biris
Callsign: OAL269

Re: CaptainSim 727 (FSX)

Post by OAL269 Kyprianos Biris »

8/2015 UPDATE: Το αεροσκάφος έχει ανανεωθεί σε νεότερη έκδοση που διορθώνει πολλά από τα προβλήματα που αναφέρονται εδώ. Περισσότερα στοιχεία, πιο κάτω στη συζήτηση.

Ξανασυνάντησα μια, ή μάλλον την, παλιά μου αγάπη, το Boeing 727 της Ολυμπιακής.

Η CaptainSim είναι μονόδρομος λόγω FSX

Δυστυχώς το Dreamfleet 727 που πέταγα στο FS2004 ήταν πολύ καλύτερο του CS για FSX.

Ανέβαλα καιρό τώρα τη αγορά από CS (40 Euro με το -200 expansion) αλλά προ ημερών το έκανα.
Είναι στην έκδοση 2.4 που βρίσκεται στη παρούσα φάση και από το forum τους δεν διαβλέπω update στο μέλλον.

Image

To πτητικό μοντέλο, απαράδεκτο.

Με διάφορα tweaks στο το forum τους από πελάτες πετάει πια ... σχετικά καλά.
Θέλει δουλειά με τα tweaks γιατί όλα γίνονται manually στο χέρι με αλλαγές αρχείων .CFG, αντιγραφές, επικολλήσεις, μεταφορές .GAU κλπ. Εμένα μου πήρε ένα απόγευμα να το ρυθμίσω μετά από αρκετό διάβασμα στο forum τους.

Επίσης έχουν βγάλει (οι πελάτες) και free utility που σε μορφή gauge μέσα στο αεροσκάφος σου δείχνει αυτά που ο ταλαίπωρος συγκυβερνήτης υπολόγιζε τότε στο χέρι από πίνακες για performance (EPR, Trim, V Speeds κλπ.).

Είναι συγκινητικό να βλέπεις, ενώ ένας developer κυκλοφορεί ένα δημοφιλές από το παρελθόν αεροσκάφος, με απάθεια να μην το βελτιώνει, παρ' όλη την ορμή του κόσμου που το ζητάνε και - επειδή δυστυχώς δεν υπάρχει άλλο (για FSX) - αυτοί που το αγόρασαν και έχουν γνώση σε tweaks & gauge design να την πέφτουν και να του αλλάζουν ότι μπορούν για να πετάει ευπρεπώς.


To FSX Β727 των CaptainSim:

- Το VC εκπληκτικό. Έχει και 2D panels μόνο τον αυτόματο και το COMM/NAV pedestral για ευκολία χειρισμού.
- Το εξωτερικό 3D με animations κλπ. πολύ καλό.
- Το πτητικό μοντέλο είναι λάθος
- Έχει bugs που ενοχλούν αλλά δεν εμποδίζουν την πτήση
  • Κάποιοι ήχοι που δεν παίζουν όπως το altitude κ.α. alert του cockpit
  • Pressurization δείχνει άλλα αντί άλλων
  • Rotary knobs κολλάνε εύκολα με mouse left-right clicks και γυρνάνε τρελά αν δεν τα σταματήσεις
  • Όσοι δεν έχουν από (registered) FSUIPC ρυθμίσει battery life unlimited χάνουν κάποια avionics
  • F/D δεν λειτουργεί το ALT Hold & Pitch Mode
  • A/P το HDG mode κάνει override το NAV χωρίς να κάνει disengage το ένα το άλλο
  • Καυσαέρια μόνο manual με το I key για καπνό (ένα από τα ορόσημα του B727)
- Τα συστήματα hydraulics, pneumatics κλπ. καλά μεν αλλά σε ρηχό επίπεδο δε. Κάποια λίγα (π.χ. hydraulics) έχουν αποτέλεσμα στο FSX αλλά τα περισσότερα είναι για να δικαιολογούν τους διακόπτες στο VC που λειτουργούν όλοι (να κάνουν κάτι που να έχει αποτέλεσμα δηλαδή).
- Σε Failures τίποτα.

Image

Για ναυτιλία έχει μόνο συμβατική μέθοδο VOR to VOR όπως παλιά.
Υπάρχει tweak για να βάλεις CIVA INS αλλά με τα δεκάδες waypoints ανά ώρα στους σημερινούς RNAV αεροδιαδρόμους η άσκηση είναι εξοντωτική μιας και πρέπει να τα περνάς μέσα (συντεταγμένες) ένα ένα.

Αναγκαστικά για το En Route το πετώ με το FSCommander σε HEADING mode αφού φορτώσω εκεί το Flight Plan. H λογική (εξομοίωσης) είναι πως αν κάποια εταιρία τις ημέρες μας συνέχιζε να κάνει Public Transport με 727 θα είχε τουλάχιστον ένα μοντέρνο σύστημα ναυτιλίας στο cockpit για RNAV airways (που δεν εξαρτώνται από VOR/NDB/DME) και TCAS να βλέπει traffic.

Στην πραγματικότητα θα ήταν αδύνατον γιατί ένα 727 για να πετάει σε Αεροδρόμια & Upper Airways Ευρώπης και Αμερικής με επιβάτες (public transport category) θα ήθελε:
- Noise Reduction kits σε τουρμπίνες
- TCAS
- RVSM Altimeters/Autopilot
- Mode S transponders
- RNP σύστημα ναυτιλίας PRNAV (με μεγάλη ακρίβεια GPS έναντι VOR κλπ.)
- COMMs με 8,33Khz spacing (δεν υπάρχει το FS)
... αλλαγές που έχουν τεράστιο κόστος και γι'αυτό τα αποσύραμε. :(

Image

Από repaint που έψαξα - αφού το αγοράσεις και είσαι logged in εκεί - υπήρχε διαθέσιμο το
Olympic Airlines Boeing 727-200 New Colors
by Georgios Cigritis
Date submitted: May 22, 2007

αλλά ήταν με το Livery που είχε η ΟΑ πριν κλείσει στο οποίο τα 727 δεν βάφτηκαν ποτέ.

Ζήτησα λοιπόν από το Gartzo να δει τι μπορεί να κάνει για ένα 727 όπως ήταν βαμμένο το τελευταίο της OA και μετά από λίγες ημέρες - εν μέσω μωρού στο σπίτι του και με τη χαμηλή ανάλυση που έχει η CaptainSim (1024) - το έκανε. Δεν πέρασε καν από το μυαλό μας να βαφτεί στο μοντέρνο livery της OAV, θα ήταν βλασφημία σε έναν ΘΡΥΛΟ ! :D

Το μοναδικό που έχει ακόμη η OAV (Charter) στο στόλο της, το Boeing 727-284 SX-CBA (cn 20003/671) "Mount Olympus" είναι και το πρώτο που παρέλαβε η (real) ΟΑ το 1968 και έμελε να ήταν και το τελευταίο της που έχει απομείνει πια να σαπίζει στο Ελληνικό LGAT, μέρος της προίκας του ΠΟΛ.Κ.Ε.Ο.Α.

(real) Pic's :-\ http://www.airliners.net/search?registr ... ual=SX-CBA

SCREENSHOTS (Δικά μου) από τα 2 repaints και μερικά εσωτερικά:
http://hellasga.com/gallery/kyp/fs/fsx/cs727

Εν κατακλείδι το CS 727, δεν είναι ένα αεροσκάφος με ποιότητα όπως αυτά από PMDG, FSLabs κ.α. που έχουν δώσει ρέστα σε πτητικά μοντέλα και συστήματα αλλά μόνο ένα ωραίο οπτικό μοντέλο. Με τα tweaks το φέρνεις σε αποδεκτό επίπεδο να μην είναι για πέταμα (στον κάδο!) και ικανοποιείς το σύνδρομο στέρησης B722 (για όσους πάσχουν ;) )

Image
Image
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
User avatar
OAL853 Nick Papandreou
Administrator
Administrator
Posts: 698
Joined: Thu Oct 18, 2012 2:47 am
Name: Nick Papandreou
Callsign: OAL853

Re: CaptainSim 727 (FSX)

Post by OAL853 Nick Papandreou »

Πολύ καλό το review Κυπριανέ, εύγε!

Είμαι κι εγώ fan του 727, το συγκεκριμένο το είχα στο μάτι εδώ και μερικά χρόνια, αλλά είμουν ενήμερος από το forum της CS για τα θέματα που έχει και ιδίως για την έλλειψη υποστήριξης κι έτσι δεν έχω προβεί στην αγορά του ακόμα. Ίσως στο τέλους του έτους όπου η CS συνήθίζει να κάνει εκπτώσεις "ότι πάρεις 10Ε". Διαβάζοντας και το δικό σου Review, ίσως τελικά ούτε αυτά τα 10Ε δεν αξίζει και είναι κρίμα για ένα τέτοιο αεροσκάφος που ήταν η χαρά των παλιών κυβερνητών της ΟΑ.

Μάλλον θα μείνω με το μικρό και ταπεινό 732 της Milviz, το οποίο και σου συστήνω ανεπιφύλακτα!
Pilots' Manager
pilots@oav.gr

Image
User avatar
OAL853 Nick Papandreou
Administrator
Administrator
Posts: 698
Joined: Thu Oct 18, 2012 2:47 am
Name: Nick Papandreou
Callsign: OAL853

Re: CaptainSim 727 (FSX)

Post by OAL853 Nick Papandreou »

Κυπριανέ πρόσφατα κυκλοφόρησαν οι εκδόσεις 2.5 και 2.6. Το fix list είναι αρκετά μεγάλο, ενσωματωμένο civa INS κι άλλα πολλά extra. Αν με το καλό κάνεις κάποια πτήση με το αγαπημένο 727, ανέφερε αν βρεις χρόνο αν τα προβλήματα που περιγράφεις έχουν λυθεί και γενικά ποιές είναι οι εντυπώσεις σου!
Pilots' Manager
pilots@oav.gr

Image
User avatar
OAL269 Kyprianos Biris
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 331
Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
Name: Kyprianos Biris
Callsign: OAL269

Re: CaptainSim 727 (FSX)

Post by OAL269 Kyprianos Biris »

Ούτε που το πήρα χαμπάρι.
Wilco (σε 2~3 εβδομάδες).
Image
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
User avatar
OAL269 Kyprianos Biris
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 331
Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
Name: Kyprianos Biris
Callsign: OAL269

Re: CaptainSim 727 (FSX)

Post by OAL269 Kyprianos Biris »

Features του 2.6 update (CaptainSim B727 για FSX/P3D):
http://captainsim.com/products/x727/sp2600.html

Επιβεβαιώνω πως τα περισσότερα ισχύουν.
Πετάει ικανοποιητικά.
Βασικά προσέθεσαν αυτά που είχαν φτιάξει από μόνοι τους οι χρήστες.
Τα copilot call outs πολύ καλά, το V1 gauge με την καρτέλα performance, Vspeeds etc. πολύ καλό.
To pressurization δουλεύει μια χαρά.
Το πτητικό μοντέλο ΟΚ χωρίς να είμαι όμως ειδικός στις πολύ ειδικές λεπτομέρειες του (real) 727.
Τα bugs σε switches που είχανε τα διόρθωσαν.

Το CaptainSim Weather Radar λειτουργεί όπως και πριν μια χαρά. Το σχεδίασαν και κυκλοφόρησαν σαν ξεχωριστό προϊόν όταν ετοίμαζαν το 727 (αλλά στο 727 περιλαμβάνεται χωρίς extra χρέωση) είναι το πιο "ρεαλιστικό μέχρι τώρα Weather Radar.

Ο Transponder εξακολουθεί να μην δίνει Squawk Standby/C & Ident για τα on line flying pilot clients αλλά αν βάλει κάποιος το ILH TCAS τα έχει όλα, TCAS αλλά και TRANSPONDER για On Line πτήσεις.
Οδηγίες εδώ.
Δείγματα της μετατροπής:

Image
Image

http://hellasga.com/gallery/kyp/fs/fsx/cs727/tcas_wx
http://hellasga.com/gallery/kyp/fs/fsx/cs727/tcas2

Το ρολόι δείχνει FS local time.

Τα FLIGHT DIRECTOR & AUTOPILOT ANNUNCIATORS είναι λίγο λάθος ως προς το sequence του τι ανάβει πότε (AMBER/GREEN) αλλά τα βασικά τα δείχνουν.

Το HDG mode switch εξακολουθεί να μην κάνει disengage όταν κάνει engage ένα από τα NAV modes (απλά το κλείνεις manual)

Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι η πρόσθεση του μονού INS τους (μοντέλο της CIVA για την CaptainSim).
Είναι πολύ όμορφο αλλά δεν λειτουργεί όσο ρεαλιστικά θα ήθελα και έχει και bug στον υπολογισμό Groundspeed.
Δεν έχει DME update (για alignment στην απώλεια ακρίβειας που έχει κάθε 1~2 ώρες).
Κάποια functions είναι λίγο απλοποιημένα και το έχουν "ενώσει" με το FSX Planner όπου περνάει αυτόματα από το φορτωμένο FSX Flight Plan τα waypoints στο INS με διάφορες παραδοχές. Καλό για τον μέσο flightsimmer που δε θέλει να μπει εις βάθος, εμένα δε με καλύπτει.

Είναι μονόδρομος λοιπόν (αν θέλεις RNAV με INS αντί VOR-VOR) το διπλό CIVA INS το οποίο μπορεί να τρέχει σε 2D window στο πλάι.
Freeware και ρεαλιστικότατο στη λειτουργία του για όποιον έχει κέφι να μάθει τι έκαναν τις δεκαετίες 60~80 πριν τα GPS.
Περιέχει πολύ καλό manual.
Download http://www.simufly.com/ins/
Οδηγίες εδώ: http://www.captainsim.org/cgi-bin/yabb2 ... 1438606926

To CIVA INS θέλει DME update για align στη φάση EN ROUTE και είναι μια ενδιαφέρουσα διαδικασία.
Δοκιμαστικά το είχα αφήσει χωρίς DME update και σε ~1.5 ώρα είχε πάει από status 1 σε 7 (από 9) άρα θέλει κάθε μια ώρα τουλάχιστον ένα DME να του κάνει update.

Τo INS δεν είναι απαραίτητο αν θέλεις να πετάς beacon to beacon (VOR/NDB), του δίνει όμως το στίγμα της εποχής που πέταγε.
Μπορεί κάποιος να το πετάει και VOR to VOR αλλά δεν υπάρχουν πολλοί τέτοιοι airways πια και γι'αυτό προκύπτει η ανάγκη του INS.

Συμπερασματικά, οι CaptainSim έκαναν τις απαραίτητες αλλαγές για να είναι αποδεκτό και να μπορείς να απολαύσεις μια πτήση όπως ήταν τότε.
Αρχίζει να πλησιάζει το επίπεδο DREAMFLEET για FS9 που λειτουργούσαν όλα σωστά αλλά δε νομίζω να το φτάσει ποτέ.
Τα γραφικά του είναι πανέμορφα με πολλά animations κλπ.
Αεροσκάφος που θέλει airmanship με υπολογισμούς από πριν και βασικές αρχές αεροπορίας.

Αγαπημένο για πάντα.

Image
http://hellasga.com/gallery/kyp/fs/fsx/cs727/lgts1
Image
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
User avatar
OAL853 Nick Papandreou
Administrator
Administrator
Posts: 698
Joined: Thu Oct 18, 2012 2:47 am
Name: Nick Papandreou
Callsign: OAL853

Re: CaptainSim 727 (FSX)

Post by OAL853 Nick Papandreou »

Ευχαριστώ Κυπριανέ, ήσουν κατατοπιστικότατος όπως πάντα!
Pilots' Manager
pilots@oav.gr

Image
User avatar
OAL269 Kyprianos Biris
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 331
Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
Name: Kyprianos Biris
Callsign: OAL269

Re: CaptainSim 727 (FSX)

Post by OAL269 Kyprianos Biris »

Captainsim B727-200 Operation Details/Tips

PRELIMINARY
Power Up with APU or ground Power & Ground Pneumatic Pressure
Select it from rotary power source switch
For engines start all pneumatic switches must be ON and check pneumatic flow
To switch power source trip the respective switch to disconnect and then trip the switch of next source (i.e. APU off then from Engines)
Fuel Heating Switches must be on for climb
Hydraulics: electric pumps ON before starting engines, Engine pumps ON after starting Egnines
For start up spool engines to 19% N2 and then open each fuel switch.

TAKE OFF
Flaps 5
EPR per data card

CLIMB
EPR per data card
250 Kts -> FL100 -> 300 Kts
After FL150~180 EPR to 2.0
Set Cabin Altitude 5~7,000ft.

CRUISE
Depending on Weight optimum cruise will be FL280~FL330
Fuel 8400~9000 Lbs/Hr - 3,000Kgs/Hr
Mach 0,81~082 - 470~480 Kts TAS

First consume fuel from center tank (if more than wings tanks) and then change switches to Tank per Engine configuration with equal fuel to each of three tanks

DESCENT
350 Kts ~6,000 Lbs/Hr
Set Cabin Altitude to destination elevation

APPROACH/LANDING
Down to CAT II ILS approaches only
Vref per data card
Flaps 30 (40 short field) ~6,000Lbs/Hr for Vref
Spoilers manual extension, no ARM position

AUTOPILOT
Climb/Descent via PITCH mode only once autopilot ELEVATOR channel is engaged (No VSI or Speed modes), No Autothrottle
Altitude Capture only by manual switch when reaching it
HEADING mode switch DOES NOT trip when capturing NAV (VOR/LOC) source, has to be tripped off manually
VOR/LOC tracking is not as modern airliners and needs smooth intercept angles and speeds (~200Kts) to follow up
Image
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
User avatar
OAL269 Kyprianos Biris
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 331
Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
Name: Kyprianos Biris
Callsign: OAL269

Re: CaptainSim 727 (FSX)

Post by OAL269 Kyprianos Biris »

MULTIMEDIA:

Private B727 at Samedan LSZS visual approach !
Image
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
User avatar
OAL269 Kyprianos Biris
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 331
Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
Name: Kyprianos Biris
Callsign: OAL269

Re: CaptainSim 727 (P3D)

Post by OAL269 Kyprianos Biris »

Version 2.7 για P3D από Νοέμβριο 2015
http://captainsim.com/products/x727/sp2700.html

Δεν είναι τσάμπα αναβάθμιση από FSX version αλλά νέο προϊόν για τα -100 base package και -200 expansion.

Το εγκατέστησα P3D και όλα τα παραπάνω tweaks* λειτουργούν κανονικά όπως και το OAV -200 livery.

* Δεν λειτουργεί πια το ILH TCAS στο P3D
* To Weather Radar λειτουργεί αρκεί να μην πειράξεις τα knobs (TILT κλπ.) με το mouse πέραν του ενός click ανά φορά γιατί κολλάνε και περιστρέφονται συνέχεια.
Image
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
User avatar
OAL269 Kyprianos Biris
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 331
Joined: Sat Aug 14, 2010 4:25 pm
Name: Kyprianos Biris
Callsign: OAL269

Re: CaptainSim 727 (FSX)

Post by OAL269 Kyprianos Biris »

CaptainSim 727 Transponder & TCAS in P3D

Until P3D 3.1 Lee Hetherington's TCAS II v7 IVSI and Transponder gauge was compatible with P3D.

Something changed in 3.2 and the transponder appears just as a brown background rectangle without any functions.
The IVSI works but in Squawk Standby mode.

To enable again this wonderful gauge in P3D past version 3.2 do the following:

Create a folder ***OUTSIDE*** P3D folder for older add ons like E:\AddOns and inside it a subfolder Gauges

Find gauges.cfg in C:\ProgramData\Lockheed Martin\Prepar3D v3

Make a back up of the file somewhere and change it with notepad as follows with the new Entry.1 as follows and save it


[Entry.0]
Title=Default Gauges
Path=Gauges
Required=True
Active=True

[Entry.1]
Title=Addon Gauges
Path=E:\AddOns\Gauges
Required=True
Active=True

Next time you load P3D the Transponder will be visible in your aircraft.


Image
Image
P3Dv5.4 - CPU i9 10900 / GPU RTX 3070
Post Reply