Manually Programming SID into FMC

Όλα αυτά που θέλατε να μάθετε αλλά ντρεπόσασταν να ρωτήσετε.. / Everything you wanted to know but never asked..
Post Reply
OAL809 Mihalis Velegrakis
Full Member
Full Member
Posts: 145
Joined: Sat Aug 21, 2010 7:42 am
Name: Mihalis Velegrakis
Callsign: OAL809

Manually Programming SID into FMC

Post by OAL809 Mihalis Velegrakis »

Καλησπερα και παλι.Εδω και καμποσο καιρο εχω καποιες αποριες και οπως καταλαβατε για αυτο το λογο βαζω θεματα σε αυτο το φορουμ ζαλιζωντας σας :lol:

ο τιτλος τα λεει ολα.Γνωριζω-ετε πως με την βοηθεια Charts SID,STARs μπορουμε χειροκινητα στο FMC να φτιαξουμε οπως ακριβως μας πει ο χαρτης

Το παραδειγμα παρακατω αναφερεται στο LGIR

πχ το πλανο μας ειναι EPALO B26 MIL..........και ουτε καθεξις μεχρι πχ το LGAV

ακολουθαμε το EPALO 1C Departure το οποιο λεει

Climb straight ahead to 600,turn RIGHT ,021 track ,intercept IRA R-336 to EPALO ,then join B26

το θεμα ειναι πως το προγραμματιζουμε χειροκινητα με την μεθοδο Αlong Track
oπως παρατηρισα στο wilco 737 το πρωτο LEG sτην σελιδα λεει


(600)..............210/600Α
021 TRK
(ΙΝΤC)............210/,,,,,,(den mas endiaferei edo to ipsos klt)
336 TRK
EPALO


Υπαρχει τροπος να γραφει οτι μετα τα 600 ακολουθουμε την 021 και μετα κανουμε intercept την 336 οπως ειναι γραμμενος παραπανω(παραπανω εχω διαλεξει το EPALO 1C ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ 27)

Εγω τυχαια βαζω ΙRA/272/2 (ενω δεν γνωριζω στα ποσα νμ θα ειμαι στα 600)
μετα απο αυτο IRA/336/10 αλλα θα ηθελα πιο ακριβες να ναι στο flight plan μου οπως το παραπανω.
Ελπιζω να μην ταλαιπωρησα και να μην εδωσα ασαφειες
Ευχαριστω,

ΟΑL809
Mihalis Velegrakis/OAL809
OAL109 Mike Ionas
Administrator
Administrator
Posts: 1276
Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
Name: Mike Ionas
Callsign: OAL109

Re: Manually Programming SID into FMC

Post by OAL109 Mike Ionas »

Όχι, δεν υπάρχει τρόπος από όσο ξέρω. Σημεία όπως το (600) είναι προγραμματισμένα στο SID του FMC και δεν υπάρχει τρόπος να τα βάλεις χειροκίνητα.

Τμόνο που μπορείς να κάνεις είναι να υπολογίσεις περίμπου σε ποιο σημείο θα βρίσκεσαι στα 600 πόδια (όπως π.χ. το IRA/272/2 που αναφέρεις) και από εκεί να ορίσεις το επόμενο σημείο. Δεν υπάρχει τρόπος να είσαι ακριβής και η καλύτερη μέθοδος είναι να το πετάξεις στο χέρι μέχρι το intercept της 336 από IRA και μετά να ενεργοποιήσεις τον αυτόματο.

Συγκεκριμένα για το Β734, τα μόνα temp wp που μπορείς να βάλεις χειροκίνητα είναι:

- Place Bearing Distance (PBD) με τη μορφή PPPPPBBB/DDD, όπου το PPPPP μπορεί να είναι οποιδήποτε WP, το BBB είναι η πορεία σε μοίρες σε σχέση με το WP, ενώ DDD είναι η απόσταση (όπως το IRA272/2 που ανέφερες).
- Place Bearing / Place Bearing (PB/PB) με τη μορφή WPBBB/wpBBB που αναφέρεται στο σημείο που τέμνουν οι radial ΒΒΒ από το σημείο WP και η radial BBB από το σημείο wp. π.χ. ακολουθόντας το SITIA3C για να περιγράψεις το σημείο που το αεροσκάφος στρίβει προς το SIT VOR θα έγραφες: IRA091/SIT319.
- Latitude/Longitude waypoints (self explained).

Αν δεν μπορείς να εκφράσεις ένα SID/STAR με κάποιον από τους παραπάνω τρόπους τότε η μόνη λύση είναι να αυτοσχεδιάσεις.

Μ.
Image
OAL809 Mihalis Velegrakis
Full Member
Full Member
Posts: 145
Joined: Sat Aug 21, 2010 7:42 am
Name: Mihalis Velegrakis
Callsign: OAL809

Re: Manually Programming SID into FMC

Post by OAL809 Mihalis Velegrakis »

Οκ οσα ανεφερες παραπανω τα ηξερα εξαλου σε καθε manual ενος fmc υπαρχουν.
Ευχαριστω παντως για την βοηθεια!!



OAL809
Mihalis Velegrakis/OAL809
Post Reply