Βοήθεια προσγείωσεις με Β737

Όλα αυτά που θέλατε να μάθετε αλλά ντρεπόσασταν να ρωτήσετε.. / Everything you wanted to know but never asked..
Post Reply
Forum Member

Βοήθεια προσγείωσεις με Β737

Post by Forum Member »

Γειά σας!
Έχω ένα πρόβλημα και θα ήθελα τα φώτα σας σχετικά με τις προσγειώσεις και συγκεκριμένα με το Boeing 737-700 που για πρώτη φορά ασχολούμε (μιας και που μέχρι τώρα πετούσα με ένα ΑTR 72-500)!
Παράδειγμα:
Πλησιάζω το αεροδρόμειο Ελευθέριος Βενιζέλος και πέρνω εντολή να κατέβω απο ένα Α ύψος στα 3200! Μέχρι εδώ καλά! Μετά ακολουθώ την διαδικασία ευθυγράμισης του αεροσκάφους (μετά απο εντολή του πύργου ελέγχου) στον 03R! Το πρόβλημά μου είναι απο εδώ και πέρα το εξείς:
1ον Με την ταχύτητα του αεροσκάφους και τις θέσεις των flaps!
2ον Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει επ'ακριβώς την όλη διαδικασία απο το σημείο που βρίσκομαι ευθυγραμισμένος συγκεκριμένα στον 03R και στα 3200 υψόμετρο; Τι ταχύτητα επακριβώς πρέπει να διατηρήσω;

Όσες προσγειώσεις έχω κάνει θα συμβούν 2 πράγματα η θα σκάσει το αεροσκάφος απότομα και ατσαλα η θα συντριβώ!
Αν και διάβασα σχετικά δεν μπορώ να έχω μια σαφή εικόνα γιατί δυσκολεύομαι να προσγειώσω το Β737-700

Σας ευχαριστώ πολύ!
OAL109 Mike Ionas
Administrator
Administrator
Posts: 1276
Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
Name: Mike Ionas
Callsign: OAL109

Re: Βοήθεια προσγείωσεις με Β737

Post by OAL109 Mike Ionas »

Χρησιμοποιείς κάποιο συγκεκριμένο addon?
Image
Forum Member

Re: Βοήθεια προσγείωσεις με Β737

Post by Forum Member »

Mike χρησιμοποιώ το PMDG Boeing 737-700!
OAL109 Mike Ionas
Administrator
Administrator
Posts: 1276
Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
Name: Mike Ionas
Callsign: OAL109

Re: Βοήθεια προσγείωσεις με Β737

Post by OAL109 Mike Ionas »

Δεν ξέρω πόσο καλά γνωρίζεις το αεροσκάφος, αλλά ακολουθεί μια σύντομη διαδικασία. Αν έχεις και άλλες απορίες έλα στο TS της OAV απόψε ή όποια άλλη μέρα να στις λύσω.

Οι ταχύτητες υπολογίζονται αυτόματα και απέικονίζονται στο PFD με την προϋπόθεση πως έχεις προγραμματίσει σωστά το Flight Management System. Θα παρατηρήσεις πως ενώ τα flaps είναι ανεβασμένα εμφανίζεται ένα "up" στο speedtape του PFD που σημαίνει πως είναι η minimum safe ταχύτητα που μπορείς να έχεις με flaps up. Καθώς κατεβάζεις τα flaps εμφανίζονται στο speedtape "1", "5", "10","15 και τέλος "ref". Εφόσον κατά τη διάρκεια της προσέγγισης επιλέξεις το INIT REF στο FMC σου θα παρατηρήσεις πως ανάλογα με το βάρος που έχεις και το landing flaps που έχεις επιλέξει (30 ή 40) σου βγάζει ένα Vref και Vapp. To Vref είναι η μικρότερη ταχύτητα που μπορείς να έχεις ανάλογα με τα landing flaps που έχεις επιλέξει για να μην stallάρει το αεροσκάφος. Vapp είναι η ταχύτητα της προσέγγισης, που εξαρτάται από τις συνθήκες τις προσγείωσης. Συνήθως - όταν ο καιρός είναι καλός - επιλέγουμε Vapp = Vref + 5kt, ενώ μεγαλώνει όταν αντιμετωπίζουμε αναταράξεις κατά την προσέγγιση ώστε να υπάρχει αρκετή απόσταση από το Vref.

Η σωστή διαδικασία ILS προσέγγισης περιγράφεται στο FCTM chapter 5.1 που θα βρείς στα manual του αεροσκάφους και έχει χονδρικά ως εξής:

- Τη στιγμή που ο controller σου έχει δώσει clear to establish στο 03R πρέπει να είσαι με flaps 5 και ταχύτητα στο "5" του speedtape που έχει υπολογιστεί από το FMS.

- Αφού γίνεις establish στο localiser επιλέγεις και τον δεύτερο αυτόματο.

- Μόλις ξεκινήσει η κάθοδος από τα 3200 με το G/S μειώνεις το SPD selector σε Vapp και αρχίζεις να κατεβάζεις flaps όσο μειώνεται η ταχύτητα (10 λίγο πριν το G/S και μετά 15 αφού αρχίσει να μειώνεται η ταχύτητα και 30 καθώς το speedtape περνάει το "15"). Το σύνηθες landing flap setting για το Β737 είναι 30. Το 40 χρησιμοποείται σε εξαιρετικές περιπτώσεις.
Image
Forum Member

Re: Βοήθεια προσγείωσεις με Β737

Post by Forum Member »

Mike χαίρε!
Σε ευχαριστώ για τις πολύτιμες πληροφορίες σου! Τις μελέτησα και τις εφάρμοσα σε δοκιμαστικές πτήσεις και όλα λειτούργησαν μια χαρά! Σ' ευχαριστώ και πάλι!
Post Reply