Page 1 of 1

θεμα με φορτια του SX-BNO

Posted: Tue Feb 16, 2016 10:01 pm
by OAL564 George Mavrikakis
Με το SX-BNO εκανα μια πτηση [Flight No 213208] απο lgav to lgts εβαλα 110 pax + 6192 kg fuel + cargo. To acars εγραψε 155 pax , 6191 kg fuel, 4868 cargo.
To αποτελεσμα ειναι οτι χρεωθηκα με πεναλντι γιατι πατησα με LW 57706 ενω το MLW ειναι 55112.

Νομιζω οτι το max payload στο acars ειναι 16500 kg ενω θα επρεπε να ειναι 14000 kg.

http://prntscr.com/a43o0b http://prntscr.com/a43qyn

merci.

Re: θεμα με φορτια του SX-BNO

Posted: Wed Feb 17, 2016 4:24 pm
by OAL853 Nick Papandreou
Καλησπέρα Γιώργο,

Αν θυμάμαι καλά δεν υπάρχει max payload ούτε στην επιμελητεία ούτε στο acars. Είναι ευθύνη του πιλότου να φορτώνει το αεροσκάφος τόσο ώστε να μην ξεπερνάει τα επιτρεπτά MTOW και MLW (ορατά και στο acars και στο πάτημα του aircraft ICAO στην επιμελητεία). Προφανώς φόρτωσες πάρα πολύ cargo!

Re: θεμα με φορτια του SX-BNO

Posted: Wed Feb 17, 2016 9:22 pm
by OAL109 Mike Ionas
Σωστά. Το ACARS διαβάζει το GW από το FS όπως μεταβάλλεται κι έτσι αν κατά την προσγείωση το GW είναι μεγαλύτερο του MLW χρεώνεσαι την σχετική ποινή.

Από εκεί και πέρα δεν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ επιβατών και cargo καθώς δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Όταν φορτώνεις ένα αεροσκάφος, το μόνο που φαίνεται στο FS και κατ' επέκταση στο ACARS είναι το συνολικό payload σε λίβρες (που το ACARS μετατρέπει σε κιλά). Το ACARS στη συνέχεια χρησιμοποιεί μια εξίσωση για να βγάλει από το payload επιβατες και φορτίο (γι' αυτό και οι τιμές επιβατών/φορτίου διαφέρουν στο report της επιμελητείας από αυτό που φορτώνεις, ενώ το payload - που είναι και αυτό που μετράει - παραμένει πάντα ίδιο συνολικά και δεν επηρεάζεται). Ουσιαστικά ο επιβάτης σαν μονάδα ζυγίζει συγκεκριμένο βάρος που ορίζεται από την κάθε αεροπορική εταιρία. Εμείς χρησιμοποιούμε νομίζω 78kg/pax (ή ότι χρησιμοποιεί η Aegean/Olympic που συμβουλευτήκαμε τότε - δεν θυμάμαι ακριβώς). Οπότε payload=(pax*78)+cargo

Για την ιστορία, όσο κι αν φαίνεται παράξενο, υπάρχουν πολλές τιμές που το FS δεν reportάρει απευθείας και αναγκαζόμαστε να υπολογίζουμε. Η πιο παράδοξη τιμή που δεν αναφέρεται είναι η ποσότητα καυσίμου που μεταφέρει ένα αεροσκάφος με αποτέλεσμα να την υπολογίσουμε ως GW-ZFW (γι' αυτό και αν παρατηρήσετε την τιμή του καυσίμου στο παράθυρο του ACARS όταν πετάτε, θα δείτε πως "παίζει"..

Re: θεμα με φορτια του SX-BNO

Posted: Sat Feb 20, 2016 8:45 pm
by OAL564 George Mavrikakis
Ευχαριστω τους συναδελφους για τις απαντησεις τους. Απλα δεν βλεπω λογικο για ενα κοντινο δρομολογιο οπως αυτο με jet αεροσκαφος να βαζω τα προβλεπομενα καυσιμα + 110 επιβατες και να μπορω να βαλω λιγοτερο απο 2300kg cargo (δηλ. 20kg/per pax.) για να μην παρω πεναλντι. Νομιζω το 2300 kg για cargo ειναι λιγο.