OAL5271 Athens-Anchorage
Posted: Sun Nov 04, 2012 2:01 pm
Η OAL5271/2 συνδέει την Αθήνα με την Αλάσκα και πιο συγκεριμένα το Anchorage που είναι διάσημο κυρίως για τις cargo δραστηριότητές του. Η απόσταση είναι 5653nm, αλλά υπάρχουν σκέψεις για την μελλοντική διέλευση από τον Βόρειο Πόλο (μέσω polar routes) που θα μειώσει την απόσταση σε 4963nm. Καθώς μια τέτοια πτήση έχει ειδικές απαιτήσεις το σχέδιο αυτό δεν είναι εύκολα υλοποιήσιμο. Περισσότερα για τα polar operations μπορείτε να βρείτε εδώ.
Σημερινή μας πτήση η OAL5271 με ώρα αναχώρησης 0445Ζ, αεροσκάφος το MD11ER SX-CMC, και εκτιμόμενη διάρκεια 11 ώρες και 43 λεπτά. Παραλάβαμε το σχέδιο πτήσης από την επιμελητεία της Ολυμπιακής μαζί με το weather report και τα Significant Wx charts και κατευθυνθήκαμε προς το αεροσκάφος στο gate A13
το οποίο ανεφοδιαζόταν. Το REQD fuel για την πτήση ήταν 111940kg που στρογγυλέψαμε σε 112000kg. Ανοίγοντας το fuel page του SD μπορούσαμε να δούμε την φόρτωση καυσίμου:
Το σχέδιο πτήσης ήταν ήδη φορτωμένο στο αεροσκάφος και αφού το ελέγξαμε, προσθέσαμε το διάδρομο αναχώρησης και SID (03R.NEVRA1T)
Στη συνέχεια βάλαμε το transition altitude:
και πληροφορίες για τους ανέμους κατά την άνοδό μας σύμφωνα με το Wx report:
Ο ανεφοδιασμός συνεχιζόταν
Σύμφωνα με το takeoff table θα χρειαζόμασταν Flaps 19 για την απογείωσή μας από τον 03R το οποίο και επιλέξαμε στο dial-a-flap
Ετοιμάσαμε το FCP με το heading του διαδρόμου αναχώρησης, την αρχική ταχύτητα και το αρχικό μας ύψος που ήταν 24,000ft σύμφωνα με την εξουσιοδότησή μας
Καθώς ο ήλιος ανέτειλε, ξεκινούσε η επιβίβαση,
ενώ η φόρτωση καυσίμου είχε σχεδόν ολοκληρωθεί
και παραλαμβάναμε το loadsheet Η απογείωση σήμερα θα γινόταν με FLEX 30, FLAPS 19, PACKS OFF και 1Kt tailwind
Το CG του αεροσκάφους ήταν εκτός ορίων (κάτι φυσιολογικό σε τόσο μεγάλες πτήσεις όπου το αεροσκάφος είναι φορτωμένο στα όρια), αλλά με το κάυσιμο που θα καίγαμε κατά την τροχοδρόμηση θα διορθωνόταν πριν την απογείωση
Η ώρα ήταν 0450Ζ και ξεκινούσαμε pushback με μια μικρή καθυστέρηση
Παράλληλα εκκινήσαμε τους κινητήρες μας. Πρώτα τον 3 (και αμέσως το CG ήρθε εντός ορίων)
ύστερα τον 1
και τέλος τον 2. Σε λίγο ο marshaler μας έδινε το ok για να ξεκινήσουμε τροχοδρόμηση
προς τον διάδρομο
Σε λίγο αφήναμε την Αθήνα πίσω μας
Συνεχίσαμε την άνοδό μας σύμφωνα με τη διαδικασία
Περνώντας πάνω από τη Χαλκιδική
Διασχίζωντας την αχανή Ρωσία, είχαμε στο αριστερό MCDU το PROGRESS page και στο δεξί τα CLOSEST AIRPORTS, καθώς από αυτό το σημείο και έπειτα οι περιοχές είναι αραιοκατοικημένες και έπρεπε να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή ποιο ήταν το κοντινότερο αεροδρόμιο για divert σε περίπτωση ανάγκης. Τα αεροδρόμια φιλτράρονται και μόνο εκείνα με αρκετά μεγάλο διάδρομο για το αεροσκάφος μας εμφανίζονται
Ο καιρός άλλαζε από περιοχή σε περιοχή
Περιοδικά ελέγχαμε στο SD τήν κατάσταση των συστημάτων του αεροσκάφους. HYDRAULICS,
ELECTRICAL,
AIR,
FUEL,
CONFIGURATION
Νύχτωνε
Διασχίζοντας τον 72ο παράλληλο (72N) κατευθυνόμενοι προς Βορρά, είχαμε μπει στο Polar Region και το heading mode άλλαξε αυτόματα από MAG σε TRU, καθώς από εδώ και πέρα το magnetic variation καθιστά το πρώτο αναξιόπιστο
Φτάνοντας στο σημείο καθόδου, ξημέρωνε
Ετοιμάσαμε την προσέγγιση στον 15
και λίγο αργότερα φτάναμε στο Anchorage
Μετά την προσγείωση ελευθερώσαμε
και κατευθυνθήκαμε στο gate
Welcome to Anhorage!
Σημερινή μας πτήση η OAL5271 με ώρα αναχώρησης 0445Ζ, αεροσκάφος το MD11ER SX-CMC, και εκτιμόμενη διάρκεια 11 ώρες και 43 λεπτά. Παραλάβαμε το σχέδιο πτήσης από την επιμελητεία της Ολυμπιακής μαζί με το weather report και τα Significant Wx charts και κατευθυνθήκαμε προς το αεροσκάφος στο gate A13
το οποίο ανεφοδιαζόταν. Το REQD fuel για την πτήση ήταν 111940kg που στρογγυλέψαμε σε 112000kg. Ανοίγοντας το fuel page του SD μπορούσαμε να δούμε την φόρτωση καυσίμου:
Το σχέδιο πτήσης ήταν ήδη φορτωμένο στο αεροσκάφος και αφού το ελέγξαμε, προσθέσαμε το διάδρομο αναχώρησης και SID (03R.NEVRA1T)
Στη συνέχεια βάλαμε το transition altitude:
και πληροφορίες για τους ανέμους κατά την άνοδό μας σύμφωνα με το Wx report:
Ο ανεφοδιασμός συνεχιζόταν
Σύμφωνα με το takeoff table θα χρειαζόμασταν Flaps 19 για την απογείωσή μας από τον 03R το οποίο και επιλέξαμε στο dial-a-flap
Ετοιμάσαμε το FCP με το heading του διαδρόμου αναχώρησης, την αρχική ταχύτητα και το αρχικό μας ύψος που ήταν 24,000ft σύμφωνα με την εξουσιοδότησή μας
Καθώς ο ήλιος ανέτειλε, ξεκινούσε η επιβίβαση,
ενώ η φόρτωση καυσίμου είχε σχεδόν ολοκληρωθεί
και παραλαμβάναμε το loadsheet Η απογείωση σήμερα θα γινόταν με FLEX 30, FLAPS 19, PACKS OFF και 1Kt tailwind
Το CG του αεροσκάφους ήταν εκτός ορίων (κάτι φυσιολογικό σε τόσο μεγάλες πτήσεις όπου το αεροσκάφος είναι φορτωμένο στα όρια), αλλά με το κάυσιμο που θα καίγαμε κατά την τροχοδρόμηση θα διορθωνόταν πριν την απογείωση
Η ώρα ήταν 0450Ζ και ξεκινούσαμε pushback με μια μικρή καθυστέρηση
Παράλληλα εκκινήσαμε τους κινητήρες μας. Πρώτα τον 3 (και αμέσως το CG ήρθε εντός ορίων)
ύστερα τον 1
και τέλος τον 2. Σε λίγο ο marshaler μας έδινε το ok για να ξεκινήσουμε τροχοδρόμηση
προς τον διάδρομο
Σε λίγο αφήναμε την Αθήνα πίσω μας
Συνεχίσαμε την άνοδό μας σύμφωνα με τη διαδικασία
Περνώντας πάνω από τη Χαλκιδική
Διασχίζωντας την αχανή Ρωσία, είχαμε στο αριστερό MCDU το PROGRESS page και στο δεξί τα CLOSEST AIRPORTS, καθώς από αυτό το σημείο και έπειτα οι περιοχές είναι αραιοκατοικημένες και έπρεπε να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή ποιο ήταν το κοντινότερο αεροδρόμιο για divert σε περίπτωση ανάγκης. Τα αεροδρόμια φιλτράρονται και μόνο εκείνα με αρκετά μεγάλο διάδρομο για το αεροσκάφος μας εμφανίζονται
Ο καιρός άλλαζε από περιοχή σε περιοχή
Περιοδικά ελέγχαμε στο SD τήν κατάσταση των συστημάτων του αεροσκάφους. HYDRAULICS,
ELECTRICAL,
AIR,
FUEL,
CONFIGURATION
Νύχτωνε
Διασχίζοντας τον 72ο παράλληλο (72N) κατευθυνόμενοι προς Βορρά, είχαμε μπει στο Polar Region και το heading mode άλλαξε αυτόματα από MAG σε TRU, καθώς από εδώ και πέρα το magnetic variation καθιστά το πρώτο αναξιόπιστο
Φτάνοντας στο σημείο καθόδου, ξημέρωνε
Ετοιμάσαμε την προσέγγιση στον 15
και λίγο αργότερα φτάναμε στο Anchorage
Μετά την προσγείωση ελευθερώσαμε
και κατευθυνθήκαμε στο gate
Welcome to Anhorage!