Page 1 of 1

OAL5271 Athens-Anchorage

Posted: Sun Nov 04, 2012 2:01 pm
by OAL109 Mike Ionas
Η OAL5271/2 συνδέει την Αθήνα με την Αλάσκα και πιο συγκεριμένα το Anchorage που είναι διάσημο κυρίως για τις cargo δραστηριότητές του. Η απόσταση είναι 5653nm, αλλά υπάρχουν σκέψεις για την μελλοντική διέλευση από τον Βόρειο Πόλο (μέσω polar routes) που θα μειώσει την απόσταση σε 4963nm. Καθώς μια τέτοια πτήση έχει ειδικές απαιτήσεις το σχέδιο αυτό δεν είναι εύκολα υλοποιήσιμο. Περισσότερα για τα polar operations μπορείτε να βρείτε εδώ.

Σημερινή μας πτήση η OAL5271 με ώρα αναχώρησης 0445Ζ, αεροσκάφος το MD11ER SX-CMC, και εκτιμόμενη διάρκεια 11 ώρες και 43 λεπτά. Παραλάβαμε το σχέδιο πτήσης από την επιμελητεία της Ολυμπιακής
FsbNavlog.pdf
μαζί με το weather report
WXReport.pdf
και τα Significant Wx charts
SigWx.pdf
και κατευθυνθήκαμε προς το αεροσκάφος στο gate A13
Image
το οποίο ανεφοδιαζόταν. Το REQD fuel για την πτήση ήταν 111940kg που στρογγυλέψαμε σε 112000kg. Ανοίγοντας το fuel page του SD μπορούσαμε να δούμε την φόρτωση καυσίμου:
Image
Το σχέδιο πτήσης ήταν ήδη φορτωμένο στο αεροσκάφος και αφού το ελέγξαμε, προσθέσαμε το διάδρομο αναχώρησης και SID (03R.NEVRA1T)
Image
Στη συνέχεια βάλαμε το transition altitude:
Image
και πληροφορίες για τους ανέμους κατά την άνοδό μας σύμφωνα με το Wx report:
Image
Ο ανεφοδιασμός συνεχιζόταν
Image
Image
Σύμφωνα με το takeoff table
RUNWAY-TABLE-LGAV-03R.pdf
θα χρειαζόμασταν Flaps 19 για την απογείωσή μας από τον 03R το οποίο και επιλέξαμε στο dial-a-flap
Image
Ετοιμάσαμε το FCP με το heading του διαδρόμου αναχώρησης, την αρχική ταχύτητα και το αρχικό μας ύψος που ήταν 24,000ft σύμφωνα με την εξουσιοδότησή μας
Image
Καθώς ο ήλιος ανέτειλε, ξεκινούσε η επιβίβαση,
Image
ενώ η φόρτωση καυσίμου είχε σχεδόν ολοκληρωθεί
Image
και παραλαμβάναμε το loadsheet
LOADSHEET-OAL5271-LGAV-PANC-27OCT12.pdf
Η απογείωση σήμερα θα γινόταν με FLEX 30, FLAPS 19, PACKS OFF και 1Kt tailwind
Image
Το CG του αεροσκάφους ήταν εκτός ορίων (κάτι φυσιολογικό σε τόσο μεγάλες πτήσεις όπου το αεροσκάφος είναι φορτωμένο στα όρια), αλλά με το κάυσιμο που θα καίγαμε κατά την τροχοδρόμηση θα διορθωνόταν πριν την απογείωση
Image
Η ώρα ήταν 0450Ζ και ξεκινούσαμε pushback με μια μικρή καθυστέρηση
Image
Παράλληλα εκκινήσαμε τους κινητήρες μας. Πρώτα τον 3 (και αμέσως το CG ήρθε εντός ορίων)
Image
ύστερα τον 1
Image
και τέλος τον 2. Σε λίγο ο marshaler μας έδινε το ok για να ξεκινήσουμε τροχοδρόμηση
Image
προς τον διάδρομο
Image
Image
Image
Σε λίγο αφήναμε την Αθήνα πίσω μας
Image
Image
Συνεχίσαμε την άνοδό μας σύμφωνα με τη διαδικασία
Image
Image
Περνώντας πάνω από τη Χαλκιδική
Image
Διασχίζωντας την αχανή Ρωσία, είχαμε στο αριστερό MCDU το PROGRESS page και στο δεξί τα CLOSEST AIRPORTS, καθώς από αυτό το σημείο και έπειτα οι περιοχές είναι αραιοκατοικημένες και έπρεπε να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή ποιο ήταν το κοντινότερο αεροδρόμιο για divert σε περίπτωση ανάγκης. Τα αεροδρόμια φιλτράρονται και μόνο εκείνα με αρκετά μεγάλο διάδρομο για το αεροσκάφος μας εμφανίζονται
Image
Ο καιρός άλλαζε από περιοχή σε περιοχή
Image
Image
Περιοδικά ελέγχαμε στο SD τήν κατάσταση των συστημάτων του αεροσκάφους. HYDRAULICS,
Image
ELECTRICAL,
Image
AIR,
Image
FUEL,
Image
CONFIGURATION
Image
Νύχτωνε
Image
Image
Image
Image
Διασχίζοντας τον 72ο παράλληλο (72N) κατευθυνόμενοι προς Βορρά, είχαμε μπει στο Polar Region και το heading mode άλλαξε αυτόματα από MAG σε TRU, καθώς από εδώ και πέρα το magnetic variation καθιστά το πρώτο αναξιόπιστο
Image
Image
Φτάνοντας στο σημείο καθόδου, ξημέρωνε
Image
Image
Ετοιμάσαμε την προσέγγιση στον 15
Image
και λίγο αργότερα φτάναμε στο Anchorage
Image
Image
Image
Μετά την προσγείωση ελευθερώσαμε
Image
και κατευθυνθήκαμε στο gate
Image
Welcome to Anhorage!
Image

Re: OAL5271 Athens-Anchorage

Posted: Sun Nov 04, 2012 2:38 pm
by OAL893 Vasilis Gkartzonikas
Εάν δεν γνώριζα το επάγγελμά σου, άνετα θα ισχυριζόμουν πως είσαι πραγματικός πιλότος. Εύγε κ. πρόεδρε, άλλη μια λεπτομερέστατη αναφορά, αποδεικνύοντας πως εάν υπάρχει το μεράκι, το as real as it gets, αγγίζει το real.

Re: OAL5271 Athens-Anchorage

Posted: Sun Nov 04, 2012 4:47 pm
by OAL140 Alexandros Papadakis
ο επομενος που θα την κανει την πτηση ας μου πει...θελω τωρα να την κανω!!!

Re: OAL5271 Athens-Anchorage

Posted: Sun Nov 04, 2012 5:07 pm
by OAL109 Mike Ionas
Την Παρασκευή μάλλον θα κάνω την επιστροφή με polar routing..

Re: OAL5271 Athens-Anchorage

Posted: Sun Nov 04, 2012 9:36 pm
by OAL809 Mihalis Velegrakis
Kαταπληκτικο!!!!
Αναμενουμε το ιδιο briefing της επιστροφης με Polar αναλυτικα!! ;)

Παιχνίδι με το φως, τις ημερομηνίες και τις ώρες

Posted: Mon Feb 11, 2013 12:09 am
by OAL269 Kyprianos Biris
Αθήνα -> Anchorage: Παιχνίδι με το φως, τις ημερομηνίες και τις ώρες

Πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία.

Εγώ θα εστιάσω σε ένα άλλο μέρος της πτήσης, το παιχνίδι με το φως, τις ημερομηνίες που αλλάζουν 2 φορές σε μια πτήση 5700 ν. μιλίων, 12 ωρών με B744.
flightcard_2013-02-11_LGAV_PANC.pdf
Αναχώρηση από Βενιζέλο, Κυριακή πρωί 0900z 1100L (UTC+2).

Μέχρι νωρίς το απόγευμα (Ελλ.) πάνω από βόρεια Ρωσία είχε ήδη νυχτώσει.
Η πορεία πια από βορειοανατολική είχε γίνει ανατολική.
Αχανείς οι εκτάσεις βόρειας Ρωσίας χωρίς ίχνος πολιτισμού για εκατοντάδες μίλια.

Πορεύοντας προς την βορειοανατολική Ρωσία με ανατολική πορεία εμφανίζεται ένα λυκόφως το οποίο και παραμένει για αφύσικα πολύ ώρα σταθερό.

H Magnetic Variation έχει μεγαλώσει αρκετά πια (15~20*) και γυρνάμε σε True Heading.

Πλησιάζουμε την αυγή του ήλιου δύση προς ανατολή από τον Βορά.
Είμαστε όμως τόσο βόρεια που αργεί να αλλάξει το φαινόμενο.

Η (τοπική) ημερομηνία έχει ήδη αλλάξει και είμαστε στα ξημερώματα της Δευτέρας για Ρωσία.

Μετά το Anadyr UHMA – τοπική Ρωσίας 0700L (UTC+13) στο λυκόφως ξημερώματος της Δευτέρας στο BUMUL fix περνάμε από το ανατολικό ημισφαίριο στο δυτικό διασχίζοντας το γεωγραφικό μήκος 180* στο γεωγραφικό πλάτος 64* βόρεια.

Περάσαμε στο Δυτικό ημισφαίριο μεν αλλά η ημερομηνία & τοπική ώρα Δευτέρας δεν έχουν αλλάξει γιατί είμαστε ακόμη για λίγο στη Ρωσία.

Πλησιάζουμε τα «σύνορα» Ρωσίας - Αμερικής (Αλάσκας), το πρώην μέτωπο του ψυχρού πολέμου !

Abeam Gambell PAGM Alaska σε ζώνη UTC+13 από το fix VALDA (το σύνορο) περνώντας τον W170* προς ICEEE περνάμε την International Dateline και μπαίνουμε στην προηγούμενη (τοπική) ημερομηνία ξανά. Eίναι πάλι Κυριακή και μάλιστα πρωί! σε ζώνη UTC-9.

Εκεί έχει ξημερώσει η Κυριακή που στην Ελλάδα έχει ήδη νυχτώσει και είναι πια 2130L (UTC+2 GR) αλλά 1030L (UTC-9 ΑΚ) το πρωί ίδιας Κυριακής στο Anchorage.

Προσγείωση Anchorage 2050z 1150L (UTC-9) εκεί Κυριακή σχεδόν μεσημέρι, ενώ Ελλάδα 2250L ιδίας Κυριακής βράδυ.

Screenshots δεν πήρα, έγραφα το παραπάνω, αυτές του Mike καλύπτουν τα πάντα!

Η εν λόγω πτήση:
http://www.vataware.com/flight.cfm?id=11181574
http://www.oav.gr/pages/FlightsEdit.asp?reportid=178259

Re: OAL5271 Athens-Anchorage

Posted: Mon Feb 11, 2013 3:11 am
by OAL109 Mike Ionas
Εξαιρετικό report captain!

Re: OAL5272 Anchorage-Athens over the North Pole

Posted: Sun Apr 21, 2013 11:50 am
by OAL852 Panagiotis Konstantinidis
Καλημέρα παιδιά!

Επειδή κάποια στιγμή σκέφτομαι να κάνω αρχικά την διαδρομή, Κυπριανέ το παρακάτω route περνάει το validation;

Code: Select all

LGAV..NEVRA.UZ507.TSL.UR35.EVIVI.N133.LOMOS.UN133.LENOV.N133.PENOR.M607.RESNA.T317.NOVRI.P853.TRO.P600.ISD..8200E..8520N.. OVBES.M450.KARLL..CQR.J115.BGQ..PANC

Code: Select all

LGAV DCT NEVRA UZ507 TSL UR35 EVIVI N133 LOMOS UN133 LENOV N133 PENOR M607 RESNA T317 NOVRI P853 TRO P600 ISD DCT 8200E DCT 8520N DCT OVBES M450 KARLL DCT CQR J115 BGQ DCT PANC
Εάν είναι ΟΚ, θα πρέπει να πω στον Πάνο (Νάστος) να περάσει ένα ακόμα route στην Charter ;D

Re: OAL5272 Anchorage-Athens over the North Pole

Posted: Sun Apr 21, 2013 12:09 pm
by OAL269 Kyprianos Biris
Όχι δεν περνάει.

PROF205: RS: TRAFFIC VIA TSL IS OFF MANDATORY ROUTE REF:[ LG2143A ] TSL

Γιατί δεν το συζητάμε όμως στο αντίστοιχο thread του LGAV PANC ;
Εκεί όπως και το Mike στην αρχή παραθέτω και το route που ακολούθησα που περνάει validation και το έχω ανεβάσει και VROUTE από τότε.

Re: OAL5272 Anchorage-Athens over the North Pole

Posted: Sun Apr 21, 2013 5:45 pm
by OAL852 Panagiotis Konstantinidis
Κυπριανέ, από ότι βλέπω στο reference, το κομμάτι TSL UR35 EVIVI δεν είναι available μόνο για τους καλοκαιρινούς μήνες; Την υπόλοιπη περίοδο τι γίνεται; Περισσότερο εγκυκλοπαιδικά ρωτάω, γιατί δεν έχω ασχοληθεί ποτέ σε τόσο βάθος με το πώς βγαίνουν τα routes.
Not available for traffic
DEP LGAV/IR/SA/SR
Via EVIVI
Above FL305
Between AIRAC June to AIRAC October
This traffic shall file via KOROS UN133
ΥΓ. Και ο Κυπ έχει δίκιο, μάλλον θα έπρεπε να θέσω την αρχική μου ερώτηση εδώ. Αν κάποιος mod έχει την καλοσύνη ας μας βάλει στη θέση μας! 8)

Re: OAL5272 Anchorage-Athens over the North Pole

Posted: Sun Apr 21, 2013 7:29 pm
by OAL269 Kyprianos Biris
1180849 wrote:Κυπριανέ, από ότι βλέπω στο reference, το κομμάτι TSL UR35 EVIVI δεν είναι available μόνο για τους καλοκαιρινούς μήνες; Την υπόλοιπη περίοδο τι γίνεται
Υποθέτω είναι διαθέσιμο τους υπόλοιπους μήνες.
Αυτό είναι το flow control από τα κεντρικά του Eurocontrol.
Υπολογίζουν συνολικά το flow σε όλη την Ευρώπη και δεν έχει να κάνει με Ελλάδα.
Μη ξεχνάς πως έχουμε και πολύ transit traffic από/προς Ευρώπη από/προς μέση και άπω ανατολή.

Re: OAL5271 Athens-Anchorage

Posted: Sun Nov 28, 2021 1:01 am
by OAL269 Kyprianos Biris
H πτήση που οι χάρτες δεν μπορούν να δείξουν σωστά ! λόγω Polar crossing.
8 χρόνια μετά.
Προσεχώς...περισσότερα.
Screen Shot 11-27-21 at 11.55 PM.PNG

Re: OAL5271 Athens-Anchorage

Posted: Sun Nov 28, 2021 11:01 am
by OAL269 Kyprianos Biris
H μεγάλη ευθεία πτήση Αθήνα LGAV <--> Anchorage PANC που περνά στα 120νμ νότια abeam της "Κορυφής του Πλανήτη", του Βόρειου Πόλου.
Διάρκεια 10:20 στα Mach 085.

Προτείνεται τετρακινητήριο αεροσκάφος λόγω απόστασης των Diversion Airfields
Στην πραγματικότητα αυτή η πτήση επιχειρησιακά, είναι εφικτή με τα Diversion Airfields, ίσως μόνο με τετρακινητήριο.
Screen Shot 11-30-21 at 10.19 PM.PNG
Στο κοντινότερο σημείο με τον Β. Πόλο στον 88 NORTH παράλληλο, εκεί που οι χάρτες δεν υπάρχουν πια!
Screen Shot 11-29-21 at 12.32 PM.PNG
Το Prepar3D (5.2) αρχίζει να εμφανίζει κωνικά πολύγωνα λόγω της κυρτότητας της Γης.
Είναι σχεδόν πάντα σκοτεινά λόγω της γωνίας θέσης της πτήσης με τον Ήλιο.

Σημειώσεις:

https://www.boeing.com/commercial/aerom ... story.html

https://www.boeing.com/commercial/aerom ... model.html

https://code7700.com/high_latitude.htm

https://www.vroute.net/content/view/72/41/

CARGO Flight OAC10024
LGAV
ROPOX UM749 SKP UV652 PEREN UN133 ATFIR N133 LOMOS IBINU RUMUK M977 SUWGI M985 BOKSU ARLIT ASKOR GOBEK LATEG EVADI EMPOM NIFOT BUPEG LAMPI SKA BEGDO VAGAS POBEL UMSEG TRO P600 INPAR N82E010 N84E005 N85W000 N87W015 N88W060 N88W075 N87W119 N84W140 N76W150 SCC J115 CQR J155 ENN J125 TKA J125 TED
PANC

4.888 nm - με ένα ελάχιστο 1~2% Overhead (απόκλιση ευθείας Track).

CARGO Flight OAC10023
PANC
TED J125 ENN J155 CQR J115 SCC N76W150 N84W140 N87W119 N88W075 N88W060 N87W015 N85W000 N84E005 N82E010 INPAR P600 TRO UMSEG POBEL VAGAS BEGDO SKA LAMPI BUPEG NIFOT EMPOM EVADI LATEG GOBEK ASKOR ARLIT BOKSU M985 SUWGI M977 DIBED M977 RUMUK IBINU OSTOV N127 NIKTI UY505 PEREN UV652 SKP UM749 ROPOX
LGAV

Μετά το 82 NORTH και πριν το επόμενο 82 NORTH υπάρχει απώλεια σήματος SATCOM DATA και DATA LINK λόγω της κυρτότητας της Γης

Μεταξύ των δύο σημείων 84 NORTH το αεροσκάφος είναι πλέον στο POLAR REGION και κάνει κάποιες παληνδρομήσεις δεξιά-αριστερά και ας πετάει με TRUE TRACK.

Μεταξύ των δύο σημείων 85 NORTH οι χάρτες παύουν πλεόν να δείχνουν τη θέση του αεροσκάφους μιας και είναι "επίπεδοι".

H διαδρομή όπως φαίνεται "πάνω" από την υδρόγειο.
Η μοναδική σωστή απεικόνιση της διαδρομής φαίνεται στο πεπαλαιωμένο JEPPVIEW που έχει τον πλανήτη σφαιρικό.
Screen Shot 11-30-21 at 09.48 PM.PNG
Νοέμβριος του 2012 ήταν όταν ο φίλος μας OAL109 Mike Ionas ξεκίνησε αυτό το νήμα για αυτήν την πτήση.
Δεν σε ξεχνάμε φίλε ...

Re: OAL5271 Athens-Anchorage

Posted: Wed Sep 28, 2022 2:01 pm
by OAL269 Kyprianos Biris
Αναφορικά με (south) Polar με λίγο humor!