Kαλησπερα σας
Θα ηθελα να μαθω που μπορω να βρω χαρτες που αναφερονται και αν waypoints,intersections οπως πχ της μορφης D033J,D010P κτλ
Σε High/Low enroute χαρτες που εχω δεν αναφερονται οποτε μηπως υπαρχουν συγκεκριμενα ειδη που τα αναφερουν.Ευχαριστω
Μιχαλης Βελεγρακης ΟΑL809
Maps
-
- Full Member
- Posts: 145
- Joined: Sat Aug 21, 2010 7:42 am
- Name: Mihalis Velegrakis
- Callsign: OAL809
Maps
Mihalis Velegrakis/OAL809
-
- Administrator
- Posts: 1276
- Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
- Name: Mike Ionas
- Callsign: OAL109
Re: Maps
Τα συγκεκρινένα σημεία αναφέρονται συνήθως σε διαδικασίες αναχώρησης/άφιξης από αεροδρόμια (SID και STAR αντίστοιχα) και δεν περιλαμβάνονται στους χάρτες, αλλά στους υπολογιστές των αεροσκαφών. Έτσι ένα σημείο που στο χάρτη αναφέρεται ως ΚΕΑ/265/27 (που σημαίνει 27nm απο το KEA VOR με πορεία 265) δεν έχει συγκεκριμένο όνομα και είναι αποθηκευμένο στον υπολογιστή του αεροσκάφους ως D265O ή κάτι παρόμοιο.
Όλες οι παραπάνω πληροφορίες αναφέρονται σε χάρτες αεροδρομίων. Υπάρχουν διάφοροι χώροι που μπορείς να βρείς τους ενλογω χάρτες, άλλοι επι πληρωμή και άλλοι δωρεάν. Πηγαίνοντας στα vACC της κάθε χώρας που σκοπεύεις να πετάξεις θα βρείς συνήθως αναλυτικές πληροφορίες για σκηνικά και χάρτες με πληροφορίες για το που θα τους βρεις. Επί πληρωμή μπορείς να ρίξεις μια ματιά εδώ.
Ελπίζω να βοήθησα. Για οποιαδήποτε άλλη απορία, εδώ είμαστε.
Μ.
Όλες οι παραπάνω πληροφορίες αναφέρονται σε χάρτες αεροδρομίων. Υπάρχουν διάφοροι χώροι που μπορείς να βρείς τους ενλογω χάρτες, άλλοι επι πληρωμή και άλλοι δωρεάν. Πηγαίνοντας στα vACC της κάθε χώρας που σκοπεύεις να πετάξεις θα βρείς συνήθως αναλυτικές πληροφορίες για σκηνικά και χάρτες με πληροφορίες για το που θα τους βρεις. Επί πληρωμή μπορείς να ρίξεις μια ματιά εδώ.
Ελπίζω να βοήθησα. Για οποιαδήποτε άλλη απορία, εδώ είμαστε.
Μ.
-
- Full Member
- Posts: 145
- Joined: Sat Aug 21, 2010 7:42 am
- Name: Mihalis Velegrakis
- Callsign: OAL809
Re: Maps
Eυχαριστω για την βοηθεια.Απλως μια επισημανση οταν βαζεις πχ στην σελιδα LEGS fixes waypoints της μορφης XXXXBBB.B/DDD.D πχ ΙRA272/2 αυτο θα αναγνωριστει ως ΙRA01 που λογικα δεν χει διαφορα απο πχ D272B η θα ναι ακριβως το ιδιο.
Υ.Γ
το τελευταιο γραμμα στο D272B δλδ το Β δεν δηλωνει την αποσταση?
οσο αναφορα χαρτες με διαδικασιες απογειωσεις προσγειωσεις SID,STARs, γνωριζω και εχω πολλους απο αυτους.
Και θα ηθελα να μιλησουμε λιγο για το πως προγραμματιζεις χειροκινητα SID,STARs στο FMC (αναλυτικα σε αλλο θεμα )
Eυχαριστω ,
ΟΑL809
Υ.Γ
το τελευταιο γραμμα στο D272B δλδ το Β δεν δηλωνει την αποσταση?
οσο αναφορα χαρτες με διαδικασιες απογειωσεις προσγειωσεις SID,STARs, γνωριζω και εχω πολλους απο αυτους.
Και θα ηθελα να μιλησουμε λιγο για το πως προγραμματιζεις χειροκινητα SID,STARs στο FMC (αναλυτικα σε αλλο θεμα )
Eυχαριστω ,
ΟΑL809
Mihalis Velegrakis/OAL809
-
- Administrator
- Posts: 1276
- Joined: Mon May 31, 2010 6:09 pm
- Name: Mike Ionas
- Callsign: OAL109
Re: Maps
Ουσιαστικά είναι το ίδιο πράγμα, απλά το IRA01 είναι TEMP WAYPOINT που έχεις δημιουργήσει εσύ, ενώ το D272B είναι προαποθηκευμένο στην βάση δεδομένων του υπολογιστή του αεροσκάφους.
Το IRA272/2 που αναφέρεις θα μπορούσε να αναφέρεται ως IRA002 ή D272O όπου στο πρώτο αναφέρεται η απόσταση (002) ενώ στο δεύτερο το heading. Το τελευταίο γράμμα διαχωρίζει τα WP. Έτσι αν έχει μια διαδικασία που χρησιμοποιεί δύο σημεία από το MKR VOR, ένα στα 7 και ένα στα 10nm, μπορεί το πρώτο να αναφέρεται ως D164O και το δεύτερο D164I.
Σχετικά με το πώς προγραμματίζεις χειροκίντα, ας πάρουμε για παράδειγμα την ILS διαδικασία του 03R στο LGAV από την KEA. Αφού περάσεις την ΚΕΑ, πρέπει να συνεχίσεις με πορεία 265 μέχρι να φτάσεις 27nm από την ΚΕΑ. Αυτό θα μπεί λοιπόν ως:
KEA/265/27
Στη συνέχεια έχουμε δεξιά στροφή με πορεία 012 στην radial 192 από το ATV VOR, μέχρι το D14 από IATR. Αυτό θα μπεί ως:
ATV/192/SPA/214
Το παραπάνω θα μας δώσει το σημείο που τέμνει τις νοητές πορείες από ATV (με πορεία 192) και SPA (με πορεία) 214.
Το επόμενό σου σημείο θα είναι το CF03R και στη συνέχεια ο διάδρομος.
Τα παραπάνω ισχύουν για την MCDU των Airbus.
Για Boeing είναι παρόμοια με μικρές διαφορές, όπως π.χ. KEA265/27 αντί για ΚΕΑ/265/27.
Μ.
Το IRA272/2 που αναφέρεις θα μπορούσε να αναφέρεται ως IRA002 ή D272O όπου στο πρώτο αναφέρεται η απόσταση (002) ενώ στο δεύτερο το heading. Το τελευταίο γράμμα διαχωρίζει τα WP. Έτσι αν έχει μια διαδικασία που χρησιμοποιεί δύο σημεία από το MKR VOR, ένα στα 7 και ένα στα 10nm, μπορεί το πρώτο να αναφέρεται ως D164O και το δεύτερο D164I.
Σχετικά με το πώς προγραμματίζεις χειροκίντα, ας πάρουμε για παράδειγμα την ILS διαδικασία του 03R στο LGAV από την KEA. Αφού περάσεις την ΚΕΑ, πρέπει να συνεχίσεις με πορεία 265 μέχρι να φτάσεις 27nm από την ΚΕΑ. Αυτό θα μπεί λοιπόν ως:
KEA/265/27
Στη συνέχεια έχουμε δεξιά στροφή με πορεία 012 στην radial 192 από το ATV VOR, μέχρι το D14 από IATR. Αυτό θα μπεί ως:
ATV/192/SPA/214
Το παραπάνω θα μας δώσει το σημείο που τέμνει τις νοητές πορείες από ATV (με πορεία 192) και SPA (με πορεία) 214.
Το επόμενό σου σημείο θα είναι το CF03R και στη συνέχεια ο διάδρομος.
Τα παραπάνω ισχύουν για την MCDU των Airbus.
Για Boeing είναι παρόμοια με μικρές διαφορές, όπως π.χ. KEA265/27 αντί για ΚΕΑ/265/27.
Μ.
-
- Full Member
- Posts: 145
- Joined: Sat Aug 21, 2010 7:42 am
- Name: Mihalis Velegrakis
- Callsign: OAL809
Re: Maps
καταρχας ευχαριστω για την απαντηση.Μια διευκρυνηση για το τελευταιο θεμα,εχω βαλει ξεχωριστο τοπικ για τις συγκεκριμενες διαδικασιες για τις οποιες ανεφερες, που τις γνωριζω ακριβως ετυχε και σημερα να τοποθετησω τα συγκεκριμενα fixes B) στο θεμα μου Manually Programmng μπορεις να δεις που θελω να επικεντρωθω...
Mihalis Velegrakis/OAL809